1
1992
Guest
Hallo, ik ben nieuw op het forum. De reden waarom ik lid ben geworden is omdat ik al een aantal jaar een aquarium heb, en het eigenlijk nog nooit naar mijn wensen is gegaan. Begonnen als leek ben ik nu iets wijzer, maar ik zit nog steeds met mijn handen in het haar.
Ik kom maar niet van die algen af en mijn planten worden gewoon nooit mooi. Wekelijks ververs is 20 liter water. Ik voeg na het verversen 10ml Profito toe en easylife filtermedium. Dagelijks 2ml easycarbo. Dit is de situatie nu:
Rio125 met eheim 2213 filter.
Vissenbestand:
- 10 vuurneons
- 6 corydoras palaetus
- 3 zwarte tetra's
- 4 bijlmerzalmen
- 2 honinggoerami's
- 1 algeneter (antennemeerval)
Zojuist na het waterverversen de waardes opgemeten met sera druppeltestjes:
PH 7
KH 6
NO3 10mg/l (dit was 0 maar heb Nitro toegevoegd)
PO4 1,0 mg/l
Fe 0,5 mg/l
Fosfaat kleurde wel donkerder blauw dus kan ook hoger zijn dan 1,0 mg/l en nitraat meette ik eerst 0, nu 10mg/l. Ik heb geen co2 apparaat, ben daar ook helemaal niet in thuis in die techniek. Toch twijfel ik of ik hieraan moet beginnen, aangezien mijn planten slecht groeien en onder de alg zitten.
Hopelijk kunnen mede-forummers mij advies geve what to do! Alvast bedankt
Hierbij foto's:
Ik kom maar niet van die algen af en mijn planten worden gewoon nooit mooi. Wekelijks ververs is 20 liter water. Ik voeg na het verversen 10ml Profito toe en easylife filtermedium. Dagelijks 2ml easycarbo. Dit is de situatie nu:
Rio125 met eheim 2213 filter.
Vissenbestand:
- 10 vuurneons
- 6 corydoras palaetus
- 3 zwarte tetra's
- 4 bijlmerzalmen
- 2 honinggoerami's
- 1 algeneter (antennemeerval)
Zojuist na het waterverversen de waardes opgemeten met sera druppeltestjes:
PH 7
KH 6
NO3 10mg/l (dit was 0 maar heb Nitro toegevoegd)
PO4 1,0 mg/l
Fe 0,5 mg/l
Fosfaat kleurde wel donkerder blauw dus kan ook hoger zijn dan 1,0 mg/l en nitraat meette ik eerst 0, nu 10mg/l. Ik heb geen co2 apparaat, ben daar ook helemaal niet in thuis in die techniek. Toch twijfel ik of ik hieraan moet beginnen, aangezien mijn planten slecht groeien en onder de alg zitten.
Hopelijk kunnen mede-forummers mij advies geve what to do! Alvast bedankt
Hierbij foto's: