wat doen met m'n 60cm


kaylee_D

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2014
Berichten
938
Locatie
woerden
Hallo iedereen, ik vroeg mij af wat jullie mening is over dit bestand:
koppel Aphyosemion australe
1 platy man
1 Japan blue gup man
1 ancistrus van max 5cm die blind is en niet meer groeit
4 Corydoras sterbai

En dan misschien door de tijd heen nog 4/5 andere mannelijke endlers/hybrides, maar geen vrouwtjes.

Al deze vissen heb ik al, maar wil ze niet weg doen.
 
Ben geen voorstander van Sterbai in een 60cm en die groep is te klein.

Al het andere kan makkelijk.
 
De Panda is wel een Cory die het leuk zou doen in zo n bakje. Het is beter om niet alleen mannelijke levendbarenden te houden want dat is onnatuurlijk.
Dat is wat ik daarover heb gelezen en moet bekennen zelf het eerder ook zo te hebben gedaan. Inmiddels heb ik alle levendbarenden weggedaan want je bak zit zo vol met nageslacht als je er ook vrouwen bij hebt zitten.
 
Alle vissen heb ik momenteel, maar ben momenteel enorm aan 't twijfelen wat ik ga doen.

Ik wil in deze bak door de tijd heen meerdere mannelijke endlers/hybrides houden, dat zijn dan mannen die ik erg mooi vind, maar net niet mooi genoeg om in de kweekbakken te houden. Vrouwen komen er niet bij.
 
betta vind ik erg mooi, maar denk dat dat niet slim is icm endler hybrides, ok� het zijn allemaal kortstaartige vissen, maar weet niet of 't slim is.
 
Stel... ik zou dit bestand nemen:
1 zwarte betta
aantal endler/hybride mannen
7 corydoras pygmaeus
1 kleine ancistrus (blind, moet uit de hand gevoerd worden)

Zou dat kunnen?
 
Zou geen Guppen en een Betta in dat bakje gaan doen. Guppen zijn erg druk vaak en ze zijn zo gekleurd dat de Betta dit ook vaak niet op prijs zal stellen.
 
de Endlers/hybrides die ik wil vallen wel mee kwa aantal gekleurd, een voorbeeld is die van m'n profielfoto. Er komen geen "standaard" guppen in met heel veel kleur en een grote slueirstaart.

Verder zullen 't een paar mannetjes zijn waarvan ik zeg ze zijn erg mooi, maar net niet goed genoeg om in een van de kweekbakken te houden.

Verder zorg ik voor erg veel planten, momenteel ziet de bak er zo uit:
60cm_zpsyu8v0iox.jpg


Maar er komen meer planten nog bij, waaronder belgisch groen, waterpest en lotus.
 
En stel 't gaat alsnog niet goed, dan kan ik de endlers altijd nog in een andere bak zetten.
 
Zit daar standaard verlichting boven? even een ander vraagje hoor. Ik heb 15 watt tl boven mn 60 cm. Maar vind de keuze qua planten zo beperkt.
 
Ik heb ook boven alle 60cm bakken 15W zitten en ja dan is de keus in planten wat beperkter.
Maar ja je hebt ook minder onderhoud en wat minder kans op algen.
 
Vind het wel meevallen met beperkte keuze hoor. Hebt nog genoeg te kiezen.
Maar verder zou ik ook geen guppen met een betta combineren. Betta's storen zich niet alleen aan kleuren, maar ook aan het drukke gedrag van de guppen.
Ik zou gaan voor de endlers en de pygmaeus. Eventueel zou je in plaats van de pygmaeus ook een klein scholenvisje kunnen houden
 
Inmiddels zijn de 2 ancistrussen en 4 sterbai's gereserveerd en die gaan 11 juni weg.

De bestanden zoals 't gaat worden:

60cm:
Betta
7 C. pygmaeus
1 platy man

23cm:
23cm:peacock endlers
40cm:phalloceros caudimaculatus
40cm:tiger hybride
40cm:snakeskin hybride
35cm:snakeskin aparte staart hybride
30cm:staeck endler

voor de hybrides en endlers twijfel ik nog in welke bak ik ze doe, dat moet allemaal nog even bekeken worden. Dit was alleen om even te kijken hoeveel soorten ik nog kan nemen.
 
ik zou een compleet ander bestand doen met een betta
de pymaeus staan bekend dat deze niet op de bodem blijven
kijk eens naar de C panda of de C similis die kunnen in een 60 cm
en dan een leuk scholenvisje zoals de paracheirodon simulans
dan heb je vissen in alle lagen van de bak en bots het niet

en dan als volg
1 betta
8 tot 10 paracheirodon simulans
6 C panda of C similis

de similis kan qua temp ook net iets hoger dan de panda en stemt dus meer af op de temp die de betta nodig heeft en de simulans aankan
 
Ik heb hier de Pygmeus samen met een koppel Honinggourami s in een 60cm en moet zeggen dat ze voor 90% wel op de bodem rondscharrelen.
 

Terug
Bovenaan