Hallo allemaal,
In mijn aquarium heb ik diverse stukken kienhout en daardoor zijn er twee hoeken waar de stroming zeer laag is en waar ik lastig bij kan om de troep op te ruimen zonder dit hout te verplaatsen. Mijn voorkeur gaat uit naar natuurlijke oplossingen (het hout anders positioneren is natuurlijk een optie
, maar ik kwam het middel 'Easy-Life filtermedium' tegen en ik vraag me af wat dit nu precies doet. Op een site staat:

Er zijn zeer uiteenlopende meningen op diverse sites (heel positief tot uiterst negatief), maar daar spreken mensen elkaar tegen en kan ik geen concrete antwoorden vinden. Hebben mensen hier ervaring met dit product? Kunnen jullie aangeven wat de concrete toepassing is en wat jullie ervaringen hiermee zijn?
Ervaringen vertrouw ik boven alles 😀
Alvast bedankt!
In mijn aquarium heb ik diverse stukken kienhout en daardoor zijn er twee hoeken waar de stroming zeer laag is en waar ik lastig bij kan om de troep op te ruimen zonder dit hout te verplaatsen. Mijn voorkeur gaat uit naar natuurlijke oplossingen (het hout anders positioneren is natuurlijk een optie
, maar ik kwam het middel 'Easy-Life filtermedium' tegen en ik vraag me af wat dit nu precies doet. Op een site staat:- water wordt kristalhelder
- de waterkwaliteit wordt verbeterd en gestabiliseerd
- verwijdert zware metalen, chemicaliën, medicijnrestanten, algen en geurtjes
- de stress wordt effectief geëlimineerd
- vissen worden minder ontvankelijk voor ziekten (betere weerstand)
- intensievere kleuren en meer vitaliteit
- voorkomt bacteriële infecties en helpt bij de genezing
- vismortaliteit daalt aanzienlijk tijdens transport en quarantaine
- jonge vis groeit sneller en beter op
- bemest de planten

Er zijn zeer uiteenlopende meningen op diverse sites (heel positief tot uiterst negatief), maar daar spreken mensen elkaar tegen en kan ik geen concrete antwoorden vinden. Hebben mensen hier ervaring met dit product? Kunnen jullie aangeven wat de concrete toepassing is en wat jullie ervaringen hiermee zijn?
Ervaringen vertrouw ik boven alles 😀
Alvast bedankt!