Wat is er nieuw

Wat een gebrom!

Ronald_J

Well-known member
Lid geworden
12 september 2021
Leeftijd
48
Sinds de verhuizing is het geluid van onze eheim 4+ 350 veel aanweziger. Ik heb er al een rubber mat en een stuk schuim onder gelegd, gecontroleerd of de slangen niet de kast raken, erop geduwd. Met de mat merk ik wel wat verschil, maar niet veel.
Ik heb weleens foto's gezien van jullie kasten. Daar zit dan vaak noppen schuim in. Maakt het dan uit waar je het plaatst? Moet het echt overal, voor, achter, boven en tegen de deur aanzitten?

Misschien blijft er lucht in zitten? Probeer het filter een beetje heen en weer te kantelen, dan kan de lucht er zo maar uitkomen.

Nee, het is echt een klankkast.
Ik geloof dat ik net een doorbraak heb. Het lijkt erop dat de buizen voor inlaat en uitlaat de trillingen doorgaven. Ik heb er nu een paar sponsjes tussen gedaan en nu is het een stuk stiller.
1000034215.jpg

Al jaren bij mij standaard, maar primair bedoeld om deze juist te positioneren
1000024401.jpg

Laatst bewerkt:
Ja, zoiets lijkt me ook een goed idee. Sponsje eronder. Dat dempt waarschijnlijk nog beter. Niet zo sjiek als jouw oplossing natuurlijk.

Hmm, misschien moet ik ook eens sponsjes plaatsen her en der want ik heb hetzelfde probleem na de verhuizing.

In het verleden gebruikte ik smelt lijm om de in en uitlaat vast te zetten aan de bak om dit te voorkomen.
Sinds ik op pvc over gegaan ben heb ik hier nooit geen last meer van gehad.

Wat gebruik je dan om van het filter naar de PVC buizen te komen?

Aha, dat ziet er netjes uit! Zijn dan Gardena koppelingen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan