Wat en hoeveel?


Myrrob

Active member
Lid geworden
23 oktober 2016
Berichten
25
Locatie
Zuiden van het kikkerland
Goedemorgen allemaal!

Naar aanleiding van de dingen die ik al geleerd heb hier, ga ik het toch vragen. Ik heb me laten voorlichten in de winkel maar twijfel nu wat ik mijn vissen eten moet geven, en hoe veel. In de winkel is mij blijkbaar eerder verkeerde voorlichting gegeven, dus vertrouw niet meer wat ze gezegd hebben. In de winkel is mij namelijk verteld dat ik er twee x per dag gewoon wat in moet gooien. Ik las zelf over een nitrietpiek en nu ben ik bang dat ik ze te veel geef. De 'wat ze opeten in 2 minuten' werkt niet echt voor mij, gezien de variatie in vissen.

In de bak zitten:
  • 10x Tetrakardinaal
  • 4x Corydoras Aeneus Albino
  • 4x Zwaarddrager
  • 4x Guppy
  • 2x Atyopsis Moluccensis
  • 2x Japonica Garnaal
  • 2x Dwergklauwkikker
  • 2x Blauwe Dwerggoerami
  • 1x Hypostomus Plecostomus
  • 1x Betta Splender
  • 1x Slaketende slak
Wat betreft voer heb ik:
  • Diepvries muggenlarven
  • Gedroogde muggenlarven
  • Algentabletten
  • Vlokken voor tropische vissen
  • Garnalenparels
Kan iemand ons hier bij assisteren?
 
Hoe groot is je bak want je hebt een gevarieerd bestand zeg. Zelf voer ik in de morgen (elke dag dus) wat vlokvoer en dan zo n 3x per week tegen de avond aan wat diepvriesvoer of levend voer. Ook kun je voor de Cory s tabletjes geven die je al in je lijst hebt staan. Maar deze zijn zover ik weet alleseters.
Of de combi Guppen en een Betta zo handig is weet ik niet want een Betta houdt niet echt van drukte.
 
Guppen hebben behoefte aan groenvoer, voor de waaierhand moet er voldoende klein, plantaardig spul door het water zweven.
 
Klopt wel druk, maar heb rekening gehouden met 1cm vis per liter.
Dus geen garnaalkorrels? En hoe vaak zo'n algentablet?
 
De cory's hebben tabletten nodig met een hoog dierlijk gehalte.
Juist geen algentabletten.

Het diepvriesvoer is wel goed voor ze.
 
We kunnen nu erg weinig doen aan de hoeveelheid vissen die er in zit.. Verkeerd voorgelicht. Behalve goed op ze letten en ze zo goed mogelijk verzorgen.

Dankjewel Sanneke, zal meer diepvries geven!
 

Terug
Bovenaan