wat eten japonica garnalen


J

jejachmi

Guest
hallo,

ik heb deze garnalen in mijn bak maar nu is mijn vraag of die ook het poep van de andere vissen eten ( lijkt me stug)

hoe krijg ik anders de bodem mooi schoon??
want die kleine baby visjes kunnen er wat van.

mvg jejachmi
 
Ze eten het wel maar niet alles natuurlijk.
Bodem voorzichtig afhevelen met een slang tijdens een waterwissel,zo zuig je vuil op en maak je ruimte voor het verse water.
 
Ja ze happen wel eens wat poep op maar vervolgens komt dat er ook gewoon weer uit. C. multidentatas zijn zelf ook grote poeperts omdat ze zo veel eten. Dode plantenresten, niet opgegeten voedsel en algen; alles moet er toch ook weer uit. Poep zal je zelf moeten afhevelen bij het verversen.
 
het is heel fijn grint dus krijg het niet goed schoon..
 
jejachmi zei:
het is heel fijn grint dus krijg het niet goed schoon..

Dat lukt wel hoor is alleen een handigheidje,heb zelf zand en krijg de poepjes mooi weg zonder al te veel zand mee te zuigen.
 
Klein beetje stroming cre�ren door heen en weer te wippen met de slang (ik gebruik geen stofzuiger) is bij mij meestal voldoende om de poepjes om hoog te laten dwarrelen en het zand blijft dan grotendeels liggen. Ik vul het weggezogen zand af en toe een beetje aan. Je kan het best relatief gericht weer in de bak laten vallen. Daarna even van de plantjes wegwuiven en klaar :D . Zal met grind nog wel makkelijker zijn.
 
en hoe krijg ik de poep weg die in een dik beplante bak zit?
 
Nee, een beetje is heus niet erg. Je kan immers niet elk stukje vissenpoep weghalen :p. Met een dicht beplante bak kun je proberen er met je slang tussen te komen, dat wil meestal wel.
 
oke.

maar in de viswinkel zeggen ze dat het poep oplost in het water..

klopt dat?
 
Ja en nee. Er gebeurd van alles mee. Het beste is om gewoon het meeste weg te halen, een beetje is geen probleem.
 
Zoals Henk-age al zegt, er gebeurd van alles mee. Planten halen er bijvoorbeeld ook een beetje voeding uit.
 

Terug
Bovenaan