Wat geef ik mijn betta?


M

milkyw301

Guest
Hoi hoi!

Vandaag heb ik mijn hele aquarium qua visbestand vernieuwd. Ik had eerst 2 plaatjes, 3 guppen (wat er later zo'n 25 waren) en 3 kardinaaltetra's.
Ik heb de guppen en platy's naar een winkel in de buurt gebracht en ga binnenkort eens kijken hoe ze het maken.

Ik heb die zelfde dag 1 betta man, 2 neons (ze hadden gezegd dat het kardinaaltjes waren maar ik vind ze wel erg groot dus ik denk dat het neons zijn) en 5 embertetra's.

Eerst hing de betta rond bij het filter, ik heb de filter op het zachts gezet maar ik denk dat de stroming nog steeds te sterk is dus ik koop binnenkort een luchtpompje. De 2 neons en 3 kardinalen hebben al snel een schooltje gevormd met z'n 5en en de 5 embertjes ook.

Ik heb ze wat vlokkenvoer voor tropische vissen gegeven maar ik denk niet dat dit hun favoriete eten is aangezien de tetra's steeds beneden zitten en de betta er ook niet zo enthousiast over is. Ik ga ze binnenkort eens zwarte muggenlarfjes geven uit de diepvries.

Maar mijn vraag is dus:

Wat kan ik het best aan deze schatjes geven?



Het aquarium is 25 liter
 
Een kardinaaltetra heeft een doorgetrokken rode streep en een neontetra heeft een halve rode streep. Zo kun je ze uit elkaar halen. Alleen is 25 liter wel een beetje te klein voor vissen, je kunt er beter garnalen in doen.;)
 
Of het bakje houden voor de betta, dat is zowat de enigste vis die daarvoor geschikt is.
Of zoals al gezegd is, een garnalenbakje is ook zeer leuk.
 
Nu wil een Betta graag rust en ik denk dat ie dat niet zal vinden nu. Deze bak is te klein voor je vissen. een Betta alleen had prima gekund.
Wat voor binnenfilter heb je in de bak? Ik gebruik hier in de nano de SF Aquaflow 100 en die kun je instellen en de kop de hoek in richten.

Normaal zouden ze allemaal wel de vlokken moeten kunnen eten en voor een Betta is speciaalvoer te koop van bepaalde merken maar ik geef ze ook gewoon vlokken die de rest ook krijgen en dan een keer of 2 levend voer.
 
Zeker Betta's kunnen nog wel eens moeilijk zijn met eten. Ik heb er een gehad die maar 1 soort granulaat at en op een goede dag misschien wat diepvries artemia (maar dus ook lang niet altijd). Is dus af en toe even uitproberen wat ze willen eten.
 
Ik zie nu dat het inderdaad kardinaaltetra's zijn
Ik denk dat ik nog niet ervaren genoeg ben voor garnalen. Al zou een jongen uit mijn klas dat geweldig vinden.
Ik kijk net even in het bakkie en ik zie dat de kleintjes druk bezig zijn om de bak te ontdekken (de betta is ook niet groot en er komen geen vissen meer bij)
Ik zal wel even een foto er bij zetten dan kunnen jullie zien hoe het er een beetje uitziet. (Er mist nog 1 plant die moet ik een beetje snoeien want anders komt ie in het filter te hangen)
De kardinaaltjes en de embertjes zitten aan de andere kant van de bak dus daar heeft meneer geen last van.
 
Ik denk dat ik nog niet ervaren genoeg ben voor garnalen
Garnalen zijn makkelijker dan vissen.;)

Ik zou die kardinaaltetra's wel terugbrengen, deze bak is echt te klein voor ze.
 
Oke ik zal kijken wat ik voor ze kan doen. Ben pas sinds augustus bezig met aquaria en ben er nu al gek op. Dus ik doe mijn best om het zo goed mogelijk te maken voor de visjes☺.
Kunnen de embertjes wel blijven? En kan mijn betta samen met garnalen?
 
Je kunt ook een groter bakje halen, dan kun je je vissen houden, en dan weet je dat je vissen erin kunnen. De bak moet wel 3 weken indraaien.
 
Ik mag van mijn ma geen nieuw aquarium. Bij mijn pa thuis hebben we in de berging een grotere maar die mag ik voorlopig nog niet. Mijn oma had het over dat in het ziekenhuis waar mijn opa ligt een schitterend mooi schoon en heel groot aquarium staat dat heel goed verzorgd wordt. Misschien kunnen de kardinaaltjes daar heen?
 
Ja ik vroeg al of ik het zelf mocht betalen maar nee hoor...:stom::'(
 
TWIN:D

Hoe moet ik een foto bijvoegen? Dan maak ik een foto van mijn aquarium(pje). Dan kunnen jullie me nog tips geven:cool:

(Ik heb de smileys ontdekt)
 
Nu weer ontopic. De kardinaaljes kunnen daar denk ik wel heen. De betta kan denk ik wel in die bak, even afwachten war de anderen zeggen. Ik weer niet embertjes zijn en dat van de garnalen ook niet.;)

Wil je een foto van je bak maken?
 
TWIN:D

Hoe moet ik een foto bijvoegen? Dan maak ik een foto van mijn aquarium(pje). Dan kunnen jullie me nog tips geven:cool:

(Ik heb de smileys ontdekt)
Via upload bestand rechts onderin.
 
Dit is de voorkant (aan de algjes wordt wat gedaan en opnde lege plek aan de rechter kant komt nog een plant die wat te groot was dus die zijn we een beetje aan het bij knippen)

1478456921628-1830247631.jpg
 
Heb je je aquarium 3 weken laten indraaien:S
 
Mischien een idee om een achterwandje te plaatsen, vinden de vissen fijner;)
 
Een achterwandje dat je kan kopen of zelf maken. Dat kan zeer mooie resultaten opleveren, ook al is het maar een poster. Geeft direct een ander zicht.
 
Nog geen tijd gehad om em bij te knippen

1478458774109353736847.jpg
 
Je had er dus al een, sorry.:D;)
 
Ik zie net dat de betta zichzwlf steeds in de spiegeling ziet en daar steeds naar blijft kijken.... Ik denk dat hij net als een van mn ex-vissen mee "vecht".
Nou lijkt dat me best logisch bij een betta. Is er iets wat ik hiertegen kan doen? dat het glas gewoon doorzichtig is?:help:
 
Zoals ik al zei: algjes wordt aan gewerkt

14784589808771457452114.jpg
 
Ik zie net dat de betta zichzwlf steeds in de spiegeling ziet en daar steeds naar blijft kijken.... Ik denk dat hij net als een van mn ex-vissen mee "vecht".
Nou lijkt dat me best logisch bij een betta. Is er iets wat ik hiertegen kan doen? dat het glas gewoon doorzichtig is?:help:
Volgens mij gebeurd dat wel bij meerdere mensen;)
 
Volgens mij gebeurd dat wel bij meerdere mensen;)

Ja dar lijkt mij ook maar ik denk niet dat meneer naamloos dat heel fijn vindt:br:

(Weet je misschien een leuke naam voor meneer naamloos?);)
 

Terug
Bovenaan