Wat hangt daar?


K

Koudwatervis

Guest
Geen idee waar ik dit moet plaatsen, want in vraag me af of dit nu wel dierlijk is of een afdruk van iets?? Weet iemand wat dit achteraan op de foto is, met die bleke stipjes? Precies doorzichtige wormpjes ofzo. Het zit altijd tegen de achterwand van het aquarium waardoor ik het niet goed kan zien en is ongeveer 1 cm lang.

F78DD99F-1635-4F48-8840-42F6E4BB1C2A.jpeg
 
Zijn het geen slakkeneitjes?
 
Dit lijkt inderdaad op een eierenpakket van een slak (heb je slakken in je bak?), maar de foto is niet héél duidelijk .....
 
Inderdaad een niet duidelijke foto en hoelang zit dit er al?
 
Ja het is moeilijk om een duidelijke foto te maken gezien ze pal in het midden van de achterwand van mijn aquarium hangen. :sorry:

Oei, slakkeneitjes, er hangen zo wel 5 pakketjes! Hoe verwijder je dat zonder risico dat ze gewoon over het hele aquarium verspreid worden? Die slakken heb ik nooit gekocht; die zijn ooit "gratis" mee gereist met de planten vrees ik.
 
Je kan ze er met de hand uithalen eventueel met een mesje / pasje als ze erg vast zitten, welke slakken heb je in de bak, dat kan ook wat verduidelijken, vaak raak je slakken kwijt door minder te voeren, maar zo te zien zijn dit al redelijk grote slakken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De slakken die in mijn bak terechtgekomen zijn, zie je hier. Welke zouden dit zijn? Toch niet erg groot als je vergelijkt met de corrydoras van een maandje oud?

C470C455-E711-4C85-9BDE-56FA67AD1164.jpeg
81EFC5E8-64AF-43F5-B26C-712636774E02.jpeg
 
Dat zijn poelslakken. Die komen met de planten mee. Ik had er laatst een hele hoop, maar omdat ze weleens parasieten meebrengen wilde ik er vanaf. Ik heb er slakkenetende slakken op losgelaten.
 
Bedankt voor de info! Ik zal het in de gaten houden Deze op de foto zitten al in een andere bak maar ik vermoed dat er nog veel meer zijn die ik niet zie. Ik hoorde dat sommige baby vissen opeten, geldt dat voor deze ook??
 
Poelslakken eten geen jonge visjes op hoor
 
Slakjes zijn ook best nuttig voor je bak dus zolang dat geen plaag is zou ik me er niet druk om maken.
 
Zolang je geen honderden of tientallen slakken in je bak ziet zou ik het gewoon zo laten. Slakken eten het liefst afval (voerresten, dode plantenresten, algen), de meeste soorten laten je planten met rust (zeker als er nog ander voer voorhanden is) en ik ken geen soorten die je vissen iets aandoen. Eigenlijk is dit een gratis aanwinst!
 
Slakjes zijn ook best nuttig voor je bak dus zolang dat geen plaag is zou ik me er niet druk om maken.
Maar tegen dat je merkt dat het een plaag is geworden is het te laat, of niet? Is het niet veiliger om er af en toe weg te nemen als ik er zie, als er al zoveel eieren in zicht hangen (hoeveel zijn er dan nog die ik niet kan zien, denk ik dan)?
 
Dan slak etende slakken er in.
 
Ach ik gooi vaak een voertablet erin en dan komen ze daar op af en dan zuig ik ze weg.
 
gebruik jij zo`n houten kist en een plankje met magnesium om foto`s te maken ? :) :) :)

Haha :) :) ja ik moet toegeven, zo lijkt het wel. Maar nee :p , het is ingewikkeld om uit te leggen maar ik moet een foto nemen door gebogen aquarium glas, daarna door de wand van een half vast overdekt kweekbakje, tot helemaal achterin. En daarna de foto dus nog eens flink uitvergroten om iets zichtbaar te maken. Moeilijk uit te leggen, maar nog moeilijker om te fotograferen. :D

In elk geval kan ik er wel bij met mijn handen waardoor ik zo'n pakje slijm er wat af kunnen halen heb. Dat heb ik vervolgens in een apart bakje gedaan, en ja hoor: er kwamen mini slakken tevoorschijn!
 
"Ach ik gooi vaak een voertablet erin en dan komen ze daar op af en dan zuig ik ze weg."

Of de plak komkommer aan een vork: op de bodem leggen, uurtje of wat wachten tot 'ie vol met slakjes zit, eruit halen en (zonder de vork!) de GFT-kliko in.
Kun je zo vaak doen als je nodig / wenselijk vindt.

Er blijven dan altijd wat slakken over, maar dat zijn prima opruimers voor overgebleven voer, plantenresten en dode vissen.

En waarschijnlijk zullen er ook nog wel wat vissen van de komkommer meesmullen!
 

Terug
Bovenaan