Wat heb ik gekocht, raden maar.


D

Deleted member 14272

Guest
Beste forumleden, niet om de fabrikant af te kraken in het geheel niet, maar vandaag in een Aquariumwinkel geweest en ik laat jullie raden naar het product wat ik heb gekocht, er stond namelijk onder het etiket een soort van waarschuwing, die ik toch voor onze hobby iets te ver vind gaan qua veiligheid. Zeker in geval kinderen er mee in aanraking kunnen komen. Kan niet anders of iemand heeft dit ook in huis, of een soortgelijk goedje. Waar gaat het om,,, ja de kleine lettertje 's.

H 315 Veroorzaakt huidirritatie.
H 317 Kan een allergische huidreactie veroorzaken.
H 318 Veroorzaakt ernstig oogletsel.
H 331 Giftig bij inademing
H 334 Kan bij inademing alergie- of astmasymptomen of ademhalingsmoeilijkheden veroorzaken.
H 335 Kan irritatie van de luchtwegen veroorzaken.
H 412 Schadelijk voor in het water levende organismen, met langdurige gevolgen.
P 102 Buiten het bereik van kinderen houden.
P 261 Vapour inademing van damp vermijden.
P 302 + P352 Bij CONTACT MET DE HUID.Met veel water / zeep wassen.
P 304 + P340 NA INADEMING: de persoon in de frisse lucht brengen en zorgen dat deze gemakkelijk kan ademen.
P 305 + P351+ P338 Bij contact ogen voorzichtig afspoelen met water gedurende een aantal minuten; contactlenzen verwijderen, indien mogelijk blijven spoelen.
P 342 + P311 Bij ademhalingssymptomen een ANTIGIFCENTRUM/ arts raadplegen.
P 501 Inhoud ? verpakking afvoeren naar erkend afvalverwerkingsbedrijf.

Wat denken jullie wat ik gekocht heb. Ga er gewoon vanuit dat we er met de reacties snel uit zijn, maar nogmaals ik laat jullie raden vanwege nogmaals de kleine lettertje' s. En of we wel weten wat we in huis hebben.
Gr. bert
 
Nog niet geraden, we zoeken verder, rjoemman ik lig in een deuk met jou,, mijn buik gaat op en neer van het lachen.
 
Helaas,,
 
Tsja, sommige lopen weg met dat spulletje en anderen gebruiken het alleen als spot behandeling, daar ik het geraden heb kan je mijn mening wel raden :cooll:
 
Ach ja, en wie weet overleven de vissen.
 
Ach Ton ik had dit aangeschaft vanwege wat baardalg, maar wist ik veel dat dit goedje zoveel nadelige invloeden kan bevatten, toevallig had ik een merk gekocht met een bijgevoegde zoals vermeld negatieve eigenschappen, maar ik ken ook een merk wat dit niet of sumier vertaald.

Mijn vorige reactie was min of meer grappig bedoeld naar Daniel, natuurlijk overleven de vissen.
 
Al die 'vloeibare koolstofbronnen' zijn gebaseerd op glutaraldehyde wat gewoon een biocide is. Die waarschuwingen zijn niet voor niets en het is echt gewoon rotzooi.
 
Ik snap de waarschuwingen maar daar had ik het ook laatst in een topic over en ons lid Cornelius gebruikt het ook icm garnalen en volgens hem is het veilig als je maar niet overdoseert.
 
Ik gebruik het ook wel eens hoor. Vissen gaan er zeker niet direct dood aan maar of je continue een goedje in het water wilt gooien waarbij je zelf je handen goed met zeep moet wassen als je het per ongeluk hebt aangeraakt, is een andere vraag. Met zo veel dingen is het belangrijk om te weten wat je precies in handen hebt en die informatie bied ik, meer niet.
 
Klopt helemaal Daniel maar zoveel bijeffecten had ik nooit verwacht, en ben daar min of meer van geschrokken,, gaat over een aquariumprodukt.
 
Klopt helemaal Daniel maar zoveel bijeffecten had ik nooit verwacht, en ben daar min of meer van geschrokken,, gaat over een aquariumprodukt.

Nu zie ik wel dat de meeste waarschuwingen betrekking hebben op contact met de huis of ademhaling en dan kom je in aanraking met pure vloeistof of dampen. Wat wij in onze bak doseren is natuurlijk erg sterk verdund en dan is de impact veel minder natuurlijk. Maar goed het is geen prettig middel en ja ik heb ook weleens een stootkuur gebruikt hoor maar nog nooit hier nadelen bij ervaren.
 
Triple, is maar goed dat jij het zo ziet, maar volgens mij begrijp je het verhaal erachter niet, dit spul zou gewoonweg verboden moeten zijn, en dat was mijn uitleg, en bedoeling wist vooraf ook niet wat dit kon of kan veroorzaken, maar wij zijn met een milieu-vriendelijke hobby bezig en daar hoort dit niet thuis, ondanks dat ik dit gekocht hebt, en wist ook niet van te voren wat de schadelijke effecten waren.
 
Ja, die op gluteraldehyde gebaseerde koolstofbronnen zijn inderdaad niet zo gezond. Wel fijn dat ze de waarschuwing er op zetten ;) Ik gebruik het al een hele tijd niet meer, garnalen gingen er gek van doen. Ik vraag me trouwens wel af hoeveel mensen hun flesje carbo bij een gecertificeerd afvalbedrijf inleveren.. Denk dat dat bij veel mensen gewoon in de prullenbak beland.
 
aquarium houden is helemaal niet milieu vriendelijk denk ik.
andere schadelijke producten of effecten voor ons zoals ph-min, eikenzuur , koolzuur , kaliumnitraat, medicijnen zelfs waterstofperoxide worden via looswater in de waterkringloop gebracht dan spreken we nog niet van invasieve exoten van zowel planten als dieren of het energieverbruik van onze hobby
 
Tja , en dan ben ik het ook weer met je eens, nooit zo gezien maar het energie-gebeuren neem ik op de koop toe en vind ik nog het minst storend, om nog een keer negatief te reageren, de plastic carbo fles heeft een dispenser, net zoiets als een zeep-dispensor, je drukt erop en er komt wat uit.
Je wilt toch niet meemaken dat een kind een aquariumdeurtje openmaakt en dit plastic flesje als zeep voor zichzelf inbeeld. Ongelukje's zitten in een klein hoekje.
 
Er staan zeer veel gevaarlijke producten voor kinderen in onze kastje kijk maar eens onder de gootsteen lekker geurende zeepje met prachtige gekleurde flesjes.

ps
Ik gebruik easy carbo al lange tijd niet meer en sta huiverig over hoe sommigen durven doseren ( stootkuur, vernevelen )en toch staat er nog een flinke ongeopende fles onder het aquarium
 

Terug
Bovenaan