Wat heb ik hier allemaal?


W

Wainonia

Guest
Ik heb gisteren een erg sneu bakje malawi's overgekocht via marktplaats. Mijn dochter wou graag een aquarium (die hebben we vroeger altijd gehad en nu wou ze graag zelf haar eigen vissen) en zo kwam het dat ik eens rond ging kijken op marktplaats. Daar trof ik deze bak met cichliden aan, maar omdat ik zelf jarenlang malawicichliden heb gehad en een groot liefhebber ervan was, wist ik meteen dat deze beestjes niet happy waren. Ze zwommen in een kale bak zonder rotshopen, een filtertje erop die de boel lang niet trekt en in principe in te weinig literrs water.

En nu.. heb ik het dus hier thuis staan. Wat ik gisteren meteen heb gedaan is stenen in de bak stapelen. Omdat de vissen meteen weer terug moesten in het aquarium kon ik nog niet meteen veel meer doen dan dat. Ik ben al aan het kijken naar een groter (extern) filter en van de week ga ik het grind omwisselen voor filterzand.

Omdat ik er al jaren uit ben weet ik niet precies meer welke soorten ik hier nu heb zwemmen. Alleen een moeder yellow en 2 klerintjes weet ik zeker. Van de anderen durf ik het niet met zekerheid te zeggen en daar zou ik jullie graag voor willen vragen. Is de kleine blauwe een afra of toch demasoni? En de anderen? Ik vermoed dat ik meerdere pseudotropheus soorten bij elkaar heb en dat zou dan moeten veranderen.
UM6E4W.jpg
0xK6iO.jpg
jnJtNK.jpg
QY8FLa.jpg
RsbqyK.jpg
wPVSh0.jpg
KiOiTJ.jpg
pylEzo.jpg
PjecRe.jpg
 

Bijlagen

  • IENePP.jpg
    IENePP.jpg
    104.8 KB · Weergaven: 135
  • UM6E4W.jpg
    UM6E4W.jpg
    127.9 KB · Weergaven: 150
  • wPVSh0.jpg
    wPVSh0.jpg
    158.1 KB · Weergaven: 140
Misschien nog even leuk om te laten zien..zo kocht ik het:
Screenshot_20200107-111912.jpg


En dit is het voorlopig voor nu even:
20200107_111539.jpg
 
Dat is gigantische verbetering vergeleken met eerst. tip van mijn kant is dit ook op het forum van tanganyika.nl/plein te zetten. Hier hebben ze sinds kort ook een Malawi fora
 
Ziet er al een stuk beter uit. Fijn voor die visjes dat ze iemand hebben getroffen die ze beter gaat verzorgen. :thumbs:
 
Inmiddels zijn ze verhuisd naar een groter aquarium. Zo is het nu geworden. Ik denk dat ik hele happy visjes heb ;)
lSvNiQ.jpg
 

Terug
Bovenaan