Wat heb ik nodig voor een buitenfilter voor mijn aquarium?


PippaF

Well-known member
Lid geworden
9 maart 2017
Berichten
141
Heyo dit is weer een tijdje geleden alleen ik ben opzoek naar een buitenfilter. Van veel mensen hoor ik goede verhalen dat het veel beter stroomt en veel handiger is dan een binnenfilter. Ik heb in m'n gedachte de Eheim 2211.

Maar het is mij nog niet duidelijk hoe ik het moet aansluiten en met wat ik het moet vullen enz..

P.s. Ik zit nog te twijfelen of ik de Juwel binnenfilter erin laat of niet.
 
Heyo dit is weer een tijdje geleden alleen ik ben opzoek naar een buitenfilter. Van veel mensen hoor ik goede verhalen dat het veel beter stroomt en veel handiger is dan een binnenfilter. Ik heb in m'n gedachte de Eheim 2211.

Maar het is mij nog niet duidelijk hoe ik het moet aansluiten en met wat ik het moet vullen enz..

P.s. Ik zit nog te twijfelen of ik de Juwel binnenfilter erin laat of niet.
V.w.b. het binnenfilter. Er zijn er veel die dat ding eruit halen, het geeft extra ruimte en mooi ziet het geval er niet uit. Je kan hem ook laten zitten, ik heb dat zelf gedaan, je verwarmingselement kun je dan zo nodig uit het zicht in het binnenfilter plaatsen. Zelf gebruik ik het ding ook als een soort voorfilter. Middels beplanting staat het binnenfilter bij mij uit het zicht.
 
@benvo hoe vaak vervang je watten ? Want is dat niet duurder dan een buitenfilter?
 
Ik heb afgelopen weekend het binnenfilter uit mijn Rio 125 gehaald en daarvoor in de plaats een JBL crystalprofi e702 als buitenfilter geplaatst.
Aansluiten ging heel makkelijk. Er zit een knop op het filter waarmee je water erin zuigt, daarna kan de stekker in het stopcontact en klaar is kees.

Wat betreft de sponzen heb ik 1 grove spons eruit gehaald en een fijne witte spons erin gedaan. In het 2e mandje heb ik nu sponsen.
 
@Danysnipe Handig dankjewel voor je antwoord helaas vind ik het nu te duur misschien later :)
 

Terug
Bovenaan