M
marjolein.
Guest
Bah, mijn Blauwoogjes doen raar
Het zwart in hun ogen is bijna weg. Alsof ze op eens hele kleine speldenprik pupillen hebben en een aantal zwemmen alle kanten op behalve de goede. Ik heb tot nu toe 2 doden gezien en vanochtend een verticaal zwemmende, dus die zal ook wel dood gaan. Ik ben begonnen met een waterwissel en esha2000. Herkent iemand dit? Ben nu erg bang dat ik mijn hele groep kwijt raak

- Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze. Standaard internfilter juwel
- Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan? wekelijks 20%
- Om welke vis(sen) gaat het ? groep van+/- 38 Blauwoogjes
- Wat zijn de medebewoners ? corydoras pygemus15 stuk, 2 neontetra, 2 otocynclus, garnalen
- Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ? niks
- Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk) het zwart van de ogen van ruim is bijna verdwenen. ipv grote pupillen hebben ze speldenprikpuppilen, blauw is ook bijna weg. Verder zie ik aan het uiterlijk niks. een enkeling gaat raar zwemmen. hangt vertikaal. gister dacht ik een dode te zien liggen die toen toch maar "dronken" wegzwom
- Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc) 20=% waterwissel, gestart met esha2000kuur
- Hoelang heeft de vis het al ? sinds gister dat het me opviel
- Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ? 14 september
- Heb je een foto van de symptomen? Ga ik proberen te regelen, maar minivisjes fotograveren lastig