Wat hebben we nou weer in de nieuwe bak.


S

sharonav

Guest
Flubenol kuurtje 2 weken gelede gedaan, en gisteren weer. Maar goed ook want ik zag gisteren een wormpje. En 2 weken geleden wat zeer jonge slakjes.

Maar nu zie ik dit ineens tussen de drijfplanten. Zijn bijna allemaal dood of ze lijken dood :)

Lijken wel zeer jonge steekmuggen.
Iemand een idee?

20190704_132719.jpg
 
Oja paar dagen geleden toen ik de bak opendeed vloog er wel een mugje uit.
Leek wel op een steekmug, maar vloog zo snel weg :)
 
Het zijn in elk geval iets van vliegjes of mugjes. Is de bak open waardoor die op het licht zijn afgekomen misschien?
 
Het zijn in elk geval iets van vliegjes of mugjes. Is de bak open waardoor die op het licht zijn afgekomen misschien?

Ja wel eens open gehad de afgelopen dagen. En tussen de drijfplanten staat het water ook stil. Weet nog nier hoe ik dat kan oplossen.
 
Misschien dat deze op het licht zijn afgekomen maar om welk vliegje het gaat durf ik je zo niet te zeggen.
 
Ze lijken in ieder geval allemaal dood.
Zal het de komende dagen in de gaten houden
 
Flubenol kuurtje 2 weken gelede gedaan, en gisteren weer. Maar goed ook want ik zag gisteren een wormpje. En 2 weken geleden wat zeer jonge slakjes.

Maar nu zie ik dit ineens tussen de drijfplanten. Zijn bijna allemaal dood of ze lijken dood :)

Lijken wel zeer jonge steekmuggen.
Iemand een idee?

Bekijk bijlage 275599
Jammer dat je nu net geen gouramis hebt :D volgens mij lusten ze dit wel
 
Jammer dat je nu net geen gouramis hebt :D volgens mij lusten ze dit wel

Haha nee die komen er in de toekomst.
Die mogen straks als laatste hun intrek nemen.

Wil eerst kijken wat de andere vissen van de bak vinden. Of het licht niet te fel is etc.
De stroming is nu ook nog redelijk hard, maar dat zal in de toekomst wel minder worden als de filters wat viezer zijn :)
 
Nog steeds last van.
Nu haal ik net de kap eraf en vliegen er 3 mini witte mugjes uit. Liggen ook allemaal dooie...
 
Nu alle dode eruit gehaald.
Paar vlogen dus rond bij de lampen.
Toen ik de boel eraf haalde zijn er al een paar de woonkamer ingevlogen.
Rest doodgedrukt :)

Zullen zien.

Zie wel steeds meer van die kleine wormpjes rondzwemmen. Als de vissen overgaan hoeven ze de eerste dagen geen eten, die kunnen wel even wormpjes vangen :)
 
Net weer de bak open en weer allemaal levende mugjes pffffff.

Het zijn kleine witte mugjes.
En super irritant!!

Heb echt geen idee wat voor mugjes het zijn
 
bestrijden kleine vliegjes / mugjes | Het grootste Nederlandstalig ...
https://aquaforum.nl › WELZIJN › Plagen

16 feb. 2012 - Als ik de kap van het aquarium open dan komen deze vliegjes onder ... Ik had mijn leistenen buiten liggen, en denk dat daar de eitjes van een .
 

Terug
Bovenaan