Wat heeft mijn leeuwenkop


Charissa

New member
Lid geworden
12 augustus 2022
Berichten
1
Leeftijd
41
Goedendag,
Sinds een maandje hebben wij een 2 sluierstaart leeuwenkop in een bak van 120lt
Maar nu heeft eentje ineens een witte plek op zijn hen. Heeft iemand enig idee wat hij heeft en wat wij eraan kunnen doen?
Verder verversen we elke week gedeelte water. Waterplanten en luchtsteentje zit erin.
Hopelijk weet iemand wat meer.
 

Bijlagen

  • 8F7D280C-3CD2-4CDA-93D1-70F10CD3E39F.jpeg
    8F7D280C-3CD2-4CDA-93D1-70F10CD3E39F.jpeg
    169 KB · Weergaven: 82
Wengroei(die massa op z'n hoofd groeit), niks aan de hand. Zal nog wel vaker gaan voor komen
 
Het zal je als leeuwenkophouder wel bekend zijn, maar ik zeg het toch maar; mogelijk groeit langzaam de wen over zijn ogen, waardoor hij effectief blind wordt. Wanneer dit gebeurt zal je met een nagelschaartje de boel vrij moeten knippen. Hier zijn goede instructiefilmpjes voor op YouTube te vinden.
 
Het zal je als leeuwenkophouder wel bekend zijn, maar ik zeg het toch maar; mogelijk groeit langzaam de wen over zijn ogen, waardoor hij effectief blind wordt. Wanneer dit gebeurt zal je met een nagelschaartje de boel vrij moeten knippen. Hier zijn goede instructiefilmpjes voor op YouTube te vinden.
En dan miepen over dat de hengelsport zo wreed is en verboden moet worden...
 
Ik ben geen voorstander van het kweken van dieren met negatieve afwijkingen, maar ik ben wél voorstander van het goed zorgen voor de beestjes. Ook als dit een 'kappersbezoekje' vereist.
Op de schaal van afwijkingen vind ik de Wen nog niet eens zo hoog scoren. Ik heb meer medelijden met mopshondjes, bijvoorbeeld :(
 
Ja mopshondjes maar ook bepaalde kattenrassen met een zeer platte snuit (kan even niet op de naam komen) maar dus ook vissen die dus dermate gehinderd worden door hun misvormingen dat normaal zwemmen niet meer mogelijk is, of die hemelkijkers, wat een gedrochten zijn dat
 

Terug
Bovenaan