Wat is er nieuw

Wat heeft mijn maanvis

• Onderwerp starter Onderwerp starter OJ
  • Startdatum Startdatum
O

OJ

Guest
Mijn maanvis heeft bij het aanhechtingspunt van de vinnen aan de zijkant een soort van wild vlees. De vis lijkt er geen last van te hebben maar toch wil ik er graag iets aan doen. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Een foto maken is erg lastig omdat het een klein detail is, mocht het toch nodig zijn dan ga ik het toch weer proberen.

Zonder foto wordt dat toch echt het betere gokwerk en daar schiet je niks mee op

EA4ZRaK5ON0-A9bKNt4NgC0B57DqOZNQ.jpeg

EA4ZRaK5ON0-A9bKNt4NgC0B57DqOZNQ.jpeg

Is het een wittachtige verdikking misschien..

Dit zijn stressknobbels! Op zich eigenlijk een onschuldige aandoening ware het niet dat er staat STRESSknobbel. Je zult dus moeten kijken naar factoren die stress veroorzaken bij je maanvissen en die verwijderen of veranderen. doe je dat niet gaat je maanvis na verloop van tijd dood aan stress!

Het zijn de rood/roze bultjes aan het begin van de vinnen waarmee ze wapperen. Stress kan ik me bijna niet voorstellen. Het is de grootste vis (dominante mannetje) en er zitten 11 maanvissen in een bak van 500 liter. Eigenlijk jaagt hij de rest nooit weg omdat hij groter is, de iets kleinere onderling zijn wel aan het knokken maar die ogen gezond.

Toch noemen ze dit echt stressknobbeltjes. Kan aan van alles liggen wat stress kan veroorzaken..waterwaardes..wel of geen schuilplekken..inrichting bak..plaats van de bak, veel geloop enzo...ziektes...geruzie...

Ik heb net je discusbak bekeken. Neem aan dat je dus nog een bak voor je manen hebt. Plaats daar eens een totaalfoto van, als je wilr.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan