Wat heeft mijn sluierstaartje?


Anne

Member
Lid geworden
18 december 2023
Berichten
7
Leeftijd
32
Hoi! Ik ben nieuw hier en weet nog niet exact hoe het werkt dit forum. Maar op internet word ik niet veel wijzer.

ik heb 3 kleine sluierstaartjes in 80L bak (home 80) met een sterk filter. Ik had de visjes voor in de mini vijver gekocht, dat kon wel zei de dierenwinkel. Maar ik zag dat ze niet gelukkig waren en na wat speurwerk was die bak VEEL te klein en gewoon niet goed. Het werd ook steeds kouder en vond dit echt zielig. Heb nu een 80L aquarium voor ze gekocht :) ik doe 1x in de week een waterverversing (de helft) en iedereen ziet er echt heel blij uit. Wel hebben ze altijd honger (gebruik brokjes die naar beneden vallen) maar ik geef niet te veel! Heb gelezen dat vissen meestal honger hebben. (Sorry ik ben echt een leek).

Heb verschillende planten erin en een paar appel Slakjes.

nu heb ik de zwarte (Bennie) gekocht bij de dierenwinkel omdat hij er zo zielig uitzag (ja niet handig maarja ik heb daar weer een zwak voor). Hij is mijn favoriet geworden en heeft dikke bolle ogen en had een knik in zijn staartje.

nu Is mijn vraag! Waar de knik zit op zijn staartje is een witte plek ontstaan.. andere visjes hebben geen witte stippen. Ik weet niet wat het is en wat ik gericht kan doen om te helpen. Dit is mijn aller eerste aquarium dus advies word heel erg gewaardeerd. Want naar de dierenwinkel kom ik absoluut niet meer voor adviesā€¦

ik heb een foto bijgevoegd en hoop dat er iemand is die mij kan helpen

(Waterwaardes lijken ook goed, heb test strips) water lijkt nu beetje troebel want heb net een verversing gedaan.

witte stip? Vin rot? Parasieten? Google zegt van alles. Ik hou heel veel van mijn visjes en wil zo goed mogelijk voor ze zorgen :)

ohja ik weet als ze groeien dat ik een upgrade nodig heb in de bak, ze zijn nu denk ik 3 cm groot šŸ˜†.

groetjes anne
 

Bijlagen

  • IMG_5453.jpeg
    IMG_5453.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 42
  • IMG_5410.jpeg