Wat is de beste binnenfilter op dit moment maximaal budget €25?

  • Onderwerp starter Job Overbeek
  • Startdatum

J

Job Overbeek

Guest
Hallo mensen,

Ik heb mijn aquarium naast mijn bed staan. Maar ik ervaar heel veel herrie met de Superfish aqua-flow 100 binnenfilter.
Wie weet een goede binnenfilter die heel stil is en bijna geruisloos is!
Het is bedoelt voor een 30L zoet tropisch aquarium. Maximale budget is € 25,-
Wie kan me helpen met dit probleem!

Groetjes,
Job Overbeek (15)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb toevallig net de Eheim biopower 200 gekocht gisteren. Hoor je helemaal niet.
Deze was 45 euro, maar is geschikt voor 100/200 liter water.
De kleinere versie is wel goedkoper (weet niet tot hoe klein ze allemaal gaan).
Misschien kun je ook wat vinden op marktplaats??
 
Dennerle Nano Hoekfilter, Hydor Pico filter en de Aqual ASAP 300 vallen binnen je budget. De Dennerle is het stilste. De ASAP kan het meeste filtermateriaal kwijt
 
Dennerle Nano Hoekfilter, Hydor Pico filter en de Aqual ASAP 300 vallen binnen je budget. De Dennerle is het stilste. De ASAP kan het meeste filtermateriaal kwijt
Is de Dennerle Nano Hoekfilter ook geschikt voor vissen of alleen voor garnalen?
En is het dan ook echt geschikt voor vissen?
 
Is de Dennerle Nano Hoekfilter ook geschikt voor vissen of alleen voor garnalen?
En is het dan ook echt geschikt voor vissen?
Nouja een 30L aquarium is om te beginnen niet echt geschikt voor vissen, een filter kan hier weinig aan veranderen. Je kunt er wellicht een paar nano visjes in kwijt maar dat is het ook wel. 30L bakjes zijn voor garnalen, een enkele bette splendens of wat nano-grut (denk aan de rasbora galaxy etc).

Ik zie in dit topic een paar goede binnenfilters staan die hun werk prima zullen doen. Maar om nou te zeggen dat die echt geschikt zijn om vissen te houden, nee. Deze kleine binnenfilters zijn meer bedoelt om water te laten circuleren en wat mechanisch te filteren. Een echte biologische filtering opgang brengen in het beetje filtermedia wat er in zit werkt niet echt. Zoals eerder genoemd, voor wat garnaaltjes of nanovisjes is dit prima, maar doe er a.u.b. niet 10 guppen in want dat gaat zeker fout.

Wat is jouw plan met dit aquarium?
 
Laatst bewerkt:
nadeel van veel binnenfilters is dat er alleen een paar watten of filtervlies in zit om te filteren.

Deze van JBL is er ook nog.
 
De Aquaell mini pat heb je ook nog voor nog geen 2 tientjes.
 
Fluval U serie, voor een binnen filter vind ik ze super, maar in een nano? Dat weet ik niet
 
Speel ook even met je Aquaflow 100, zet hem net iets dieper, schuif eens een paar keer aan het schuifje en doe hem eens een paar keer aan en uit. Soms zit er lucht / resonantie in die je er zo weer er uithaalt.
 
Da aquael turbo 500 zal ook stil zijn als je de venturi er van tussen haalt. Qua prijs zal die niet ver van 25€ zijn. (ik kocht ze vroeger op amazon voor 22)
 
Da aquael turbo 500 zal ook stil zijn als je de venturi er van tussen haalt. Qua prijs zal die niet ver van 25€ zijn. (ik kocht ze vroeger op amazon voor 22)

Hier dezelfde ervaring. Erg stil, erg handig bij garnalen ivm spons op inlaat, ruimte voor extra spons of biologisch materiaal, en die venturi slopen wij er tussenuit om co2 op de spraybar te zetten :)

Jammer dat die voor 22 niet meer te koop zijn.
 
Even off-topic maar zijn die Aquael Turbo 500 filtertjes niet uitermate geschikt om een skimmer van te knutselen? Simpelweg ondersteboven ophangen en wat kleine aanpassingen en je bent er volgens mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Even off-topic maar zijn die Aquael Turbo 500 filtertjes niet uitermate geschikt om een skimmer van te knutselen? Simpelweg ondersteboven ophangen en wat kleine aanpassingen en je bent er volgens mij.
Dat zou met een pat mini ook moeten lukken denk ik
 
Ik gebruik zelf de bluwaterfall filter van feroplast. Werkt voor mij prima in mijn 20L aquarium en kan tot 50L. Werkt wel met filterpatronen wat sommige mensen een probleem vinden maar voor mij werkt het super. Is ook garnaal proof aangezien de uitstroom als een soort waterval op het oppervlak valt :).
 
Ik gebruik zelf de bluwaterfall filter van feroplast. Werkt voor mij prima in mijn 20L aquarium en kan tot 50L. Werkt wel met filterpatronen wat sommige mensen een probleem vinden maar voor mij werkt het super. Is ook garnaal proof aangezien de uitstroom als een soort waterval op het oppervlak valt :).
ik denk dat je het pricipe van garnaleproof niet helemaal snapt. Het is de bedoeling dat ze niet in de filter kunnen. Waar de uitstroom zit maakt weinig verschil.
En idd filters die met cardridges werken zijn zo gemaakt voor maar 1 reden... de fabrikant zo rijk mogelijk maken.
 
"...Is ook garnaal proof aangezien de uitstroom als een soort waterval op het oppervlak valt :)..."
Zoals Vis&Versa al schrijft is dit filter niet veilig voor de garnalen. Wel als je er een stukje gaas (van een hor bijvoorbeeld) omheen zou binden zodat de garnalen niet het filter in kunnen kruipen en vermalen kunnen worden tot garnalenpasta. :DD
 
Ik denk niet dat de garnalen door het intake stukje passen hoor, maar ligt een beetje aan de soort, een gaasje erover is idd natuurlijk helemaal super.
 
Aquaflow 100 is in principe stil, onderwater even op de kop houden (evt. zonder cartridge erin) dan gaat de lucht eruit. Anders een keer goed schoonmaken door hem uit elkaar te klikken en rotor eruit halen en schoonmaken/ afspoelen.
 
Babygarnalen passen daar echt wel tussen.
Die gedachten kwamen bij mij ook direct op na het lezen van het bericht van @Tessahol99 . Ik begrijp dat je zou denken dat ze er niet doorheen passen. Maar zoals Lara-Sophie ook zegt passen babygarnalen wel degelijk door dit filter met als gevolg dat ze in de motor vermalen worden tot garnalenpasta. Erg lekker maar wel zonde van je garnaaltjes. :petjeaf:
 
Ik heb de Aquael turbo 500 besteld voor mijn 70 liter bakje. Als ik de uitstroom wat minder zet zal het prima gaan op mijn kleine bak. Ik ga vuurgarnalen houden in de toekomst en deze filter stak er met kop en schouders bovenuit qua prestaties, geluidloos en veilig voor de garnalen. We hebben geen plaats om een buitenfilter te plaatsen en veel binnenfilters werken niet voldoende waardoor de waterkwaliteit achteruit gaat, meer kans op algen. Ik ga hem hopelijk snel binnen hebben maar ik twijfel er niet aan dat ik zal tevreden zijn :)
 
Speel ook even met je Aquaflow 100, zet hem net iets dieper, schuif eens een paar keer aan het schuifje en doe hem eens een paar keer aan en uit. Soms zit er lucht / resonantie in die je er zo weer er uithaalt.
Op mijn nieuwe bak staat een Aquaflow, wat een onding, maakt constant een brommend lawaai :oops: Daarom heb ik dus meteen een Aquael Turbo 500 besteld die ik hopelijk snel binnen zal hebben :)
 
Ik vind de Fluval U-serie geweldig, maar geennidee of dit binnen je budget valt..
 
Ik zou gaan voor het Dennerle Hoekfilter XL :)
 
Ik heb de Aquael turbo 500 besteld voor mijn 70 liter bakje. Als ik de uitstroom wat minder zet zal het prima gaan op mijn kleine bak. Ik ga vuurgarnalen houden in de toekomst en deze filter stak er met kop en schouders bovenuit qua prestaties, geluidloos en veilig voor de garnalen. We hebben geen plaats om een buitenfilter te plaatsen en veel binnenfilters werken niet voldoende waardoor de waterkwaliteit achteruit gaat, meer kans op algen. Ik ga hem hopelijk snel binnen hebben maar ik twijfel er niet aan dat ik zal tevreden zijn :)
Ik heb de Turbo 500 op een netto 70 liter bakje. Gaat prima, zeker als het filter al een tijd draait (vervuiling).
Op de laagste stand heb ik nauwelijks stroming. Heel erg fijn filter.
 
Is de Dennerle Nano Hoekfilter ook geschikt voor vissen of alleen voor garnalen?
En is het dan ook echt geschikt voor vissen?
Ik ben nu toch nieuwsgierig geworden welk filter je na al deze reacties hebt gekocht. En hoe is je ervaring hiermee ondertussen? :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan