Wat is de exacte naam van deze vis?


A

Arend

Guest
Hallo

Ik ben nieuw op het forum dus het is mijn eerste keer dat ik iets plaats.

Ik zoek de exacte naam van deze vissoort, kan iemand mij helpen ( het gaat over de onderste
20190520_123155_HDR.jpg
20190520_123159_HDR.jpg
?
 
het gaat over de onderste … niet de L001.
die algeneter? of wat.
knabbelvis? foto van opzij maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij Pterygoplichthys Gibbiceps

Die worden dus heel groot, ik zal op termijn moeten kijken voor een nieuwe bak want een 1 metee bak gaat nooit genoeg zijn voor deze vis. Bedankt voor de hulp !
 
Als je 2 foto,s hebt ,met dezelfde vis. is het ook de 1 ste.foto. he.
Vandaar dat ik dacht over die andere vis .
 
Als je 2 foto,s hebt ,met dezelfde vis. is het ook de 1 ste.foto. he.
Vandaar dat ik dacht over die andere vis .
Die andere vis wou ook even mee op de foto. die grijze was een siamese algeneter dacht ik
 
Ja. klopt.

IK had 3 plectostomussen van 35 en 45 cm in 1,50 m bak.
Werden ook te groot.
 
Die worden dus heel groot, ik zal op termijn moeten kijken voor een nieuwe bak want een 1 metee bak gaat nooit genoeg zijn voor deze vis. Bedankt voor de hulp !
Dit is geen gibbiceps die algeneter. Dat is een L001.

Maar evenal wordt die veels te groot voor je 1 meter
 
Bij deze nog een foto, denk dat het dus wel een L001 zal zijn

20190526_103201_HDR.jpg
 
Kijk naar de vlekken. of ze op 1 lijn liggen L001. , of verspreid.

Die boven jouw foto is ook een L001.
 
De onderste is inderdaad een Ancistrus cf. cirrhosus.
Helaas is dat geen exacte soort, maar een verzamelnaam voor vissen die mogelijk tot verschillende populaties, soorten of ondersoorten behoren maar sterk op elkaar lijken.
Daarom is de ene cirrhosus de andere niet. Maar de mijne heb ik inmiddels al zo'n 10 jaar, die zal dus echt al wel volgroeid zijn, die meet hooguit 12 centimeter en ik heb die jarenlang probleemloos in een meter bak gehouden, dus dat kan.

De bovenste vis lijkt mij een Epalzeorhynchus frenatus, soms wel "valse labeo" genoemd.
Deze kan volgens mij 12 tot 15 cm worden en is bovendien een redelijk drukke zwemmer, dus op langere termijn zou een meterbak daar wel eens te klein voor kunnen worden. Als je gefrustreerd gedrag (bijvoorbeeld neurotisch op en neer zwemmen of agressie naar andere vissen) gaat waarnemen is het verstandig een ander thuis voor hem/haar te gaan zoeken.
 
De onderste is inderdaad een Ancistrus cf. cirrhosus.
Helaas is dat geen exacte soort, maar een verzamelnaam voor vissen die mogelijk tot verschillende populaties, soorten of ondersoorten behoren maar sterk op elkaar lijken.
Daarom is de ene cirrhosus de andere niet. Maar de mijne heb ik inmiddels al zo'n 10 jaar, die zal dus echt al wel volgroeid zijn, die meet hooguit 12 centimeter en ik heb die jarenlang probleemloos in een meter bak gehouden, dus dat kan.

De bovenste vis lijkt mij een Epalzeorhynchus frenatus, soms wel "valse labeo" genoemd.
Deze kan volgens mij 12 tot 15 cm worden en is bovendien een redelijk drukke zwemmer, dus op langere termijn zou een meterbak daar wel eens te klein voor kunnen worden. Als je gefrustreerd gedrag (bijvoorbeeld neurotisch op en neer zwemmen of agressie naar andere vissen) gaat waarnemen is het verstandig een ander thuis voor hem/haar te gaan zoeken.


Is geen ancistrus cf cirrhosus. Maar L001. Die woedt zo een 30 cm
 
De onderste is inderdaad een Ancistrus cf. cirrhosus.
Helaas is dat geen exacte soort, maar een verzamelnaam voor vissen die mogelijk tot verschillende populaties, soorten of ondersoorten behoren maar sterk op elkaar lijken.
Daarom is de ene cirrhosus de andere niet. Maar de mijne heb ik inmiddels al zo'n 10 jaar, die zal dus echt al wel volgroeid zijn, die meet hooguit 12 centimeter en ik heb die jarenlang probleemloos in een meter bak gehouden, dus dat kan.

De bovenste vis lijkt mij een Epalzeorhynchus frenatus, soms wel "valse labeo" genoemd.
Deze kan volgens mij 12 tot 15 cm worden en is bovendien een redelijk drukke zwemmer, dus op langere termijn zou een meterbak daar wel eens te klein voor kunnen worden. Als je gefrustreerd gedrag (bijvoorbeeld neurotisch op en neer zwemmen of agressie naar andere vissen) gaat waarnemen is het verstandig een ander thuis voor hem/haar te gaan zoeken.

Bedoel je die grijze? hij zwemt alleen neurotisch op en neer als er een waterverversing is gebeurd of als ik met de planten bezig ben.. Ik ben ondertussen nog op zoek naar een groter aquarium voor de labeo en mijn marmeren gourami's.
 

Terug
Bovenaan