Wat is er nieuw

Wat is de juiste co2 druk voor een reactor?

Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
goedemorgen,

Ik heb een aquamedic 1000 reactor, deze hangt aan de uitloop van een eheim professione 3.
Het water gaat vanuit het filter boven in de reactor en komt er dan aan de onderkant weer uit terug naar de bak.
Ik zie nu telkens hele kleine belletjes uit de spraybar komen wat betekent dat de co2 niet helemaal oplost.
Is misschien de druk van de co2 te hoog hij staat nu op 20 psi.
Er zitten in de aquamedic reactor erg grote bioballen die je er haast niet uit krijgt, misschien moet ik er kleinere indoen?
Ik kan ook het filter terug zetten, maar dat doe ik liever niet dit ivm de stroming in de bak.

Grote kans dat alles nog een beetje moet indraaien en zodra er een biofilm over alle onderdelen is gekomen dat hij beter gaat oplossen.

De bioballen eruit kan je proberen.

Druk van je CO2 set verlagen zal denk ik niet veel veranderen aangezien je nogsteeds dezelfde hoeveelheid CO2 in je aquarium moet stoppen.

Een kraan achter de reactor om hiermee de druk te verhogen is denk ik geen optie omdat je niet in wilt leveren op de flow van je filter

Dat had ik ook, ik heb het slangetje in de reactor ingekort zodat de CO2 halverwege de reactor binnenkomt i.p.v. onderaan.

Heb je een duidelijke foto van de setup?

De foto’s

86C0ABCA-B1D4-4A86-B2A4-03C8504734E5.jpeg

E8451E21-502A-4255-AC7A-D4243F550DE1.jpeg

CE7495A1-8106-49D7-96E5-CADE2644A32A.jpeg

7141BBFD-6E03-4FD5-8BCB-9E6AD54D700B.jpeg

Bekende silicone slangen.. 😛

Maar misschien idd je toevoer slangetje inkorten of helemaal weg halen

Ik heb ook de aqua medic 1000 en heb de bioballen er uit gehaald. Is een werkje maar met een lange pincet heb je t op een gegeven moment door en ben je met 10 minuten klaar. Ik heb de slang tulen ook ingekort en uitgeboort.
Slangtje in de reactor heb ik niks aan gedaan.
Resultaat; alle belletjes lossen netjes op en gaan niet de bak in.

Grappig, ik heb mijn AM1000 eerst standaard gebruikt, daarna gevuld met siporax en nu ben ik terug naar de originele bioballen met een klein beetje siporax erbij, waardoor ze niet meer liggen te draaien. Het slangetje is bij mij gewoon origineel. In de huidige configuratie ben ik heel tevreden er over.

Ik denk dat ik nu ongeveer 600 liter netto per uur er doorheen "jaag"

Inderdaad ik kreeg de ballen er niet zo snel uit, maar kan het nog een keer proberen en doe ik er denk ik kleine in zodat ik meer oppervlakte heb.

Hoi Tuinkabouter, zijn deze slangen niet geschikt voor een reactor of juist wel.
Ik vindt siliconen slangen juist wel fijn in de omgang ze worden niet hard of zoiets.

Zijn prima geschikt, blijven eeuwig flexibel en zijn trillingsarm.
Maar ze worden op m’n werk in veelvoud gebruikt in de fabricage van drankbereidingsmachines.
Maar op een rol heb je altijd snijverliezen, en daarvan zit er een deel in mijn kleine aquarium verwerkt

Kijk wie appelen vaart die appelen eet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan