Wat is de naam van deze vis


A

Aredhone

Guest
Hallo ik wil graag weeten wat de naam is van deze vis het is een algeneetertje zag het vandaag in de winkel was zo afgeleid door mijn tijd gebrek vandaag
Alvast bedankt iedereen
COLLAGE_20200718_150323.jpg
 
corydoras aneus albino
 
Zo ver als ik kan zien op google lijkt dat het inderdaadt te zijn onzettend bedankt
 
O echt alles wat ik er van wist was dus verkeerd haha nou ben ik blij dat ik het hier vroeg
 
Hoefeel raad jij er aan heb echt net men aquarium gekocht en ben op zoek naar een kleurrijke groep van vissen
 
Hoefeel raad jij er aan heb echt net men aquarium gekocht en ben op zoek naar een kleurrijke groep van vissen
Misschien eerst even alle gegevens geven, de maten van het aquarium in cm, je waterwaarden, hoelang de bak al draait en wat je filtering alsmede je verversbeleid is, dan hebben we een beter indruk, zeker als je even een overzichtsfoto van je bak mee plaatst.

Het beste is om hier een nieuw topic voor te starten (zie de link) daar kunnen de kenners je een prima antwoord en voorstellen voor geven.
 
Okay de bak is 120b 60h en 40d ik heb de eheim 5e 350 pro filter
Verlichting weet ik niet uit mijn hoofd de bak draait 1 week alleen water geen grond steenen planten ga ik aankomende maandag allemaal haalen mijn ververse beleid is 1 x per week 20% water en veder weet ik het nog niet maar dacht 1x permaand 70 80% en de bodem natuurlijk als ik tegen de tijd dooie planten zie haal ik ze er uit ik ben momenteel niet in de buurt van mijn pak ik update maandag met een foto dit is praktich pre everything schone lei

Nogmaals bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Corydoras hebben een zandbodem nodig en kunnen niet op grindbodems omdat ze dna hun bek kapot maken met grondelen, ze zoeken namelijk in de bodem naar voedsel (wormpjes en larfjes) dat is hun natuurlijke gedrag, en met grind gaat daardoor hun bek kapot
 
Met die bak kun je best wel wat, mooie maat.

Als je kleurrijke vissen zoekt zou je ook een kunnen kijken naar Corydoras sp. "Venezuela orange". Maar C. aenaeus sp. "Albino" is ook mooi.
Inderdaad heb je dan een zandbodem nodig, maar dat zou ik sowieso aanraden omdat de planten daarin steviger staan. En persoonlijk vind ik het er ook natuurlijker uitzien.

Heb je al een idee van andere soorten (met name in de midden- en bovenlaag) die je eventueel zou willen gaan houden?
 

Terug
Bovenaan