Wat is er nieuw

wat is de oorzaak van dit?

jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Leeftijd
43
Ik wil graag weten of dit vraatschade is door een van mijn l nummers of dat de plant een voedings tekort heeft.
Zowiezo zitten er een paar algjes op hiervoor de verlichting al aangepast en no3 en po4 meer in juiste verhouding gebracht
20260508_141228.jpg

Laatst bewerkt:
ja ik voeg ook bodem bemesting van die capsules die hier door een oud lid werdt verkocht zitten er ongeveer 4 a 5 bij per plant en nog zakje van planed box liggen met bodem capsules. verder een micro oplossing van de locale lfs hier. Maar als die fles leeg is stap ik over op de all in one.
20260508_153754.jpg

Lijkt mij dat er (ook) vraatschade is.

Lijkt mij dat er (ook) vraatschade is.
jok hoe kan ik dit tegen gaan ik heb wel algen wafels en soms doe ik er een snachts in maar weet niet of ze dat eten
ik heb er nu ook een stuk paprika in liggen wil nog gourgette gaan halen

Ik wil graag weten of dit vraatschade is door een van mijn l nummers of dat de plant een voedings tekort heeft.
actie en gevolg.

In de regel worden gezonde bladeren met rust gelaten en gaan bewoners eerst voor de bladeren die niet in goede conditie zijn.
Deze bladeren hebben namelijk meer voedingswaarde door de aanwezige biofilm en de micro-organismen die daarop leven.

Hoewel er soorten vissen zijn die alles eten wat groen is ( koi, goudvissen, sommige meervallen en bepaalde cichliden) als ze honger hebben; is het zeker goed mogelijk dat je planten een tekort hebben, en dat de primaire oorzaak is van vraatschade.

Ik ga nu gewoon na iedere waterwissel voeding toevoegen. deed het eerst maar 1 keer per week voeding toevoegen met 2 keer per week een waterwissel.
Hopen dat dit de tekorten wat kan oplossen

Dat kan zeker helpen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan