Wat is dit? Alg? (Foto)


Caveman2

New member
Lid geworden
19 september 2021
Berichten
2
Beste forumleden,
Ik ben net 3 weken een aquarium gestart en heb nu last van groepjes slierten in mijn bak. Ik zou zelf zeggen dat t alg is, maar toch lijkt het niet de algen die ik online op foto's zie. Ook lijkt het niet te reageren op anti-alg middel van Tetra.
Kan iemand mij uitsluitsel geven wat het is?
 

Bijlagen

  • 20210919_200455.jpg
    20210919_200455.jpg
    183.2 KB · Weergaven: 102
  • 20210919_200508.jpg
    20210919_200508.jpg
    211.2 KB · Weergaven: 102
Is het vertakt? Zo ja dan is het Staghorn en dat zie je vaak bij een nh3/4 piek. Ik zou nog geen middeltjes toevoegen omdat je in de opstart zit.
 
Ik zie er wit verkleurd draadalg in. Normaal is het groen maar door je antialg sterft het af en wordt het wittig.
Ik zou het zoveel mogelijk weghalen en iets van drijvers plaatsen. Of je lichtintensiteit omlaag.
Verder helpt het ook om snelgroeiers erbij te plaatsen. Die nemen de voedingsbron van de alg weg.
 
Bedankt voor jullie reacties!
Het is niet echt vertakt en lijkt ook niet echt op Staghorn.
En voor toevoeging van het antialg had het al deze witte kleur 😯
(Licht nu op 8u staan en geen toevoeging van Co2, wel carbon)
 
Carbon heeft hetzefde effect op draadalg, het gaat er dood van. Maar het helpt niet tegen de oorzaak dus je zal ongezonde dosissen nodig hebben.
Wat voor licht gebruik je. Heb je een overzichtsfoto? Gebruik je ook nog plantenvoeding?
Mijn schot voor de boeg is dat je bak teveel licht krijgt t.o.v. voeding en co².
 

Terug
Bovenaan