Wat is dit en kan het kwaad?


Baktor

Member
Lid geworden
30 juli 2020
Berichten
24
Leeftijd
39
Goedemorgen,


Sinds een half jaar weer een aquarium gestart. Vandaag kwam ik ineens deze bewoner tegen. Ik heb plantjes die groeien op hout dus waarschijnlijk is die daarmee in mijn bak gekomen. Het is ongeveer 4 cm lang. Kan het kwaad en heeft het een toegevoegde waarde?
FAAA10EE-5700-4CEC-970C-BA6B06119066.jpeg
 
Ja dat is een goede. Het ging makkelijker dan gedacht. Was al met al wel een cm of 8 lang en leek inderdaad op een worm. Bedankt voor de reacties.
 
Mooi dat je hem hebt en hou even in de gaten of er niet meer zijn.
 
maak dan nog effe een foto er van als je kan ;p?
 
Ja wel geprobeerd maar hij krulde zich helemaal op tot een hoopje dus je zag er niet veel meer van.
 
Hmm..kun je er inmiddels al een foto van maken? Ik ben toch ook wel erg nieuwsgierig of we samen kunnen ontdekken wat het nu is dat ronddwaald in jouw nieuwe bakje.. :petjeaf:
 
Hij krulde zich op: een spoelworm? Those suckers are disgusting! Mijn hond was er laatst mee besmet? (lang leve verse paardenpoep), gaf over In de achtertuin en tadaaa drie lange wormen die zich als een spoel introkken. Ik gillen; niet met een stok in de spuug roeren! Echt, kinderen... ?. Paar pillen verder en alles was prima maar de rilling loopt nog over m’n rug als ik er aan denk bleeeghh! Google is, ziet het er hetzelfde uit?
 
Hmm..kun je er inmiddels al een foto van maken?

Het ging makkelijker dan gedacht

Ik denk dat hij al is uitgevangen dus nu nog een fotootje lijkt me moeilijk, tenzij Baktor hem van een nieuw verblijfje heeft voorzien...
:DD

Ik ben toch ook wel erg nieuwsgierig of we samen kunnen ontdekken wat het nu is

Lijkt me een gewone regenworm eigenlijk?
 
???? nee nee, paar wijntjes. Maar het had weinig gescheeld...?? en dan de kotst wegspoelen met een tuinslang en dat er dan spatten terug spoten op Mijn blote benen... ????
Jij bent wel echt een nachtdier hè, Willem? ???
 
???? nee nee, paar wijntjes. Maar het had weinig gescheeld.

ROFL is van toepassing.

en dan de kotst wegspoelen met een tuinslang en dat er dan spatten terug spoten op Mijn blote benen... ????

Ik zie hier een gans tafereel voor me. En hoe je achteraf bevend zit te bekomen met de fles naast je.
Fantastisch!
Zeer filmische scene uit je dagelijkse leven.

Jij bent wel echt een nachtdier hè, Willem?

fruitbat.gif
 
? Thanks John, en een muilkorf om als we door t bos lopen want die hond eet zich de blubber aan paardenkak terwijl het ook heel gevaarlijk kan zijn.
Het vervelendste vind ik dat ik juist niet over de ruiterpaden loop zodat de kans op paardenpoep nihil zou moeten zijn. Maar ruiters nemen ook wel eens de normale wandelpaden en dus snackt Guus van wat dampende vijgen. Met wormenkots als gevolg. Ach ja, zo beleef je nog eens wat???
 
Vandaag bak leeggehaald en kwam dit ook tegen. Dus naar de dierenzaak toe. Foto laten zien, was een regenworm. Plantjes groeien op hout en daar is de regenworm meegekomen. Voor deze ellendige wormpjes krijg ik iets zodat die gedood kunnen worden. Konden beiden geen kwaad.
 

Bijlagen

  • B7C54C22-A84C-4EBD-A0F0-D8BC30299E83.jpeg
    B7C54C22-A84C-4EBD-A0F0-D8BC30299E83.jpeg
    37.2 KB · Weergaven: 112
Zegt de dierenzaak dat wat er op de foto te zien is regenwormen zijn?? Lijken me eerder planaria toe met een duidelijke puntkop. Wat heb je meegekregen dan?
 
Nee de eerste foto van dit forum. Ja planaria, krijg het volgende week, ben de naam even kwijt.
 
O ja dan zitten ze goed met hun oordeel maar ik dacht even dat je je laatste foto bedoelde :DD
 
Ik bedoelde het meer als "Dat lijkt mij ook hoogstwaarschijnlijk wat er voorgeschreven is/wordt."

Maar bedankt voor het uitlachen. :DD :juggle: (grapje)
 

Terug
Bovenaan