Wat is dit in mijn aquarium?


Dorina

Member
Lid geworden
1 mei 2016
Berichten
8
Ik heb net mijn bak “verschoond” en zag dit in mn spoelbak liggen. Het leek een zacht “wolletje” of zo maar ineens begon t te bewegen en zijn een soort slangetjes 😱 die steeds naar elkaar toe kruipen als een kluwentje
Is dit slecht voor mijn vissen? Zoetwateraquarium
image.jpg
 
Vertel ons je geheim, want volgens mij kweek jij gratis vissenvoer.
 
Ik heb geen idee… ik heb wel eens wat zien bewegen in het grind als slangetjes die uit t grind omhoog kwamen maar als kluwentje nog nooit
 
Je hebt tubifex in je aquarium.
Je hebt of tubifex gevoerd en dit is in je bodem gaan zitten of je bent tubifex aan het kweken en dan is er iets grondig mis met je bodem.
Tubifex leeft in slib en modder voor zover ik weet.
Ze kruipen soms gezellig in een kluitje, misschien omdat ze dan hun veilige bodem missen en veiligheid bij elkaar zoeken.
 
Je hebt tubifex in je aquarium.
Je hebt of tubifex gevoerd en dit is in je bodem gaan zitten of je bent tubifex aan het kweken en dan is er iets grondig mis met je bodem.
Tubifex leeft in slib en modder voor zover ik weet.
Ze kruipen soms gezellig in een kluitje, misschien omdat ze dan hun veilige bodem missen en veiligheid bij elkaar zoeken.
Ik zie niets mis met een bodem met daarin tubifex. Wormen houden de bodem gezond. Zelf heb ik Blackworms uitgezaaid in mijn 440, en ik merk beduidend verschil bij het afhevelen van grintvuil. Veel troep komt er niet meer vanaf. Alle wormen die meekomen bij het hevelen gaan hoep het water in. Feest voor de vissen :)
 

Terug
Bovenaan