Wat is dit voor diertje


NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Berichten
10,995
Leeftijd
55
Het was slechts zo'n 3-4 mm lang en dreef dood in de Home 80, boven wat bladeren. Geen hard schild, liet me nog het meest aan een naaktslak denken.


Zijaanzicht
IMG_0666.JPG





Bovenaanzicht, rechts de kop?

IMG_0667.JPG



Edit: ik voer diepvries, daar kan het ook ingezeten hebben.
 
Hoe groot is het? Heeft wel een beetje de vorm van een vrij grote hydra met ingetrokken tentakels
 
Ik zie er geen hydra in want ik ken alleen de lichtkleurige maar ja wie weet zijn er meer soorten.
 
Hoe groot is het? Heeft wel een beetje de vorm van een vrij grote hydra met ingetrokken tentakels
Ik zie er geen hydra in want ik ken alleen de lichtkleurige maar ja wie weet zijn er meer soorten.

Ik ben het aan het onderzoeken, heeft er iets op weg maar hydra missen 1 belangrijk detail. Die van mij heeft "tentakeltjes, voelsprietjes" aan twee kanten en de hydra die ik zie aan 1 kant.
OA dit filmpje bekeken.
 
Ik ben het aan het onderzoeken, heeft er iets op weg maar hydra missen 1 belangrijk detail. Die van mij heeft "tentakeltjes, voelsprietjes" aan twee kanten en de hydra die ik zie aan 1 kant.

Tja dan zou ik het ook niet weten, zeker van dat het een beestje is?
 
Tja dan zou ik het ook niet weten, zeker van dat het een beestje is?
Tja euhm, ik identificeerde het als beestje, anders zou ik het ook niet weten eerlijk gezegd. Ik vond het op een slakje lijken zonder huisje, daarna associeerde ik het met een bloedzuiger ;-), een oorworm etc. Nadat ik het stuk had geduwd nog het meest op een slakje zonder huisje. Of beter gezegd, toen associeerde ik het met een bruine vlek haha.
Ik heb geen idee wat het anders kan zijn. Ik heb het bakje eens goed geïnspecteerd maar kan niks meer vinden wat er op lijkt en ook geen ander ongedierte.
 
Raar, je hebt mss wel een nieuw dier ontdekt:D Haha, nee maar als het verder geen kwaad kan zal het wel niets schadelijks zijn, maar ik snap wel dat je benieuwd ben wat het is.
 
Is het geen blaadje van een anubia nana ofzo?
Ik heb eigenlijk niets in de bak dat dat soort afval kan produceren. Pogostemon octopus, waterpest, Belgisch groen, Vallisneria, Pogostemon erectus, een drijfvaren en hygoryza. Eigenlijk niks wat zo duidelijk 3D bladafval zou produceren volgens mij.
 
Raar, je hebt mss wel een nieuw dier ontdekt:D Haha, nee maar als het verder geen kwaad kan zal het wel niets schadelijks zijn, maar ik snap wel dat je benieuwd ben wat het is.
Ja het is meer dat ik het wil weten dan dat het nu een plaag is.
 
Dat is toch overduidelijk een naaktslak.
Dankjewel. Dat was een van de dingen waar ik al eerste aan moest denken. Komen die voor in het aquarium eigenlijk? Ik ken alleen huisjesslakken in het aquarium. Of zal deze dan zo als ik vermoed meegelift zijn met voer/planten en het niet overleefd hebben?

Edit, dat gevorkte achterlijf bracht mij in verwarring
 

Terug
Bovenaan