Wat is er nieuw

Wat is dit voor een soort

SuperIceCube

Member
Lid geworden
8 september 2025
Leeftijd
45
Goedemiddag
Ik heb even een vraagje
Ik heb inmiddels nog 2 baby visjes over
Ik ben er echter nog niet uit van welke soort vis dit is.
Ik heb ze apart zitten in een kraam kamer in het aquarium zodat de andere er niet bij kunnen. Zijn er al verschillende opgegeten voor ik ze apart kon zetten
Ik heb de keuze tussen mollies of corydora julii.
Dat zijn de enige vissen die mijn dochter in haar aquarium heeft
Hopelijk heeft iemand een antwoord voor mij
Ook zou ik willen weten wanneer ze in het aquarium bij de rest zouden kunnen
Zitten al een maand in de kraam kamer maar zijn pas 2 cm groot ongeveer
wat is dit.jpg

Het hangt af van de rest van de bewoners, wanneer een vis van een bepaald formaat wel of niet veilig is en van de inrichting.
De vraag is dus:
wat zijn je andere bewoners?
heb je een overzichtsfoto van de bak?

Verder vind ik het op basis van deze foto lastig om te beoordelen welke soort dit is. Heb je eitjes gezien? Zo nee, dan is de molly (levendbarend) waarschijnlijker dan de corydoras (legt eitjes, die na 3-5 dagen uitkomen).

er zitten 3 mollies in een zwarte een witte en een oranje en 2 corydora julii
De bak is vergeven van de eitjes. zit echt ram vol dus de rest laat ik erin zitten. Met name de black molly is erg groot ongeveer 5 cm en denk ik de eter van de andere jongen.
Ik heb heel vaak gekeken maar ik heb niets gezien bij de mollies maar dat zegt natuurlijk niet alles
Ik heb wel een foto van alle bewoners die zal ik even bijvoegen
Ik heb geen foto van de bak in zijn geheel
bewoners.jpg
babies.jpg

Heb je een foto van de eitjes?

Als het geen jonkies zijn van de pinguins, zullen het kleine mollies zijn. 😉

Een cm of 2 is al best groot. Die overleven de grotere vissen waarschijnlijk wel. De vraag is nu vooral: stel dat je ze terugzet bij de andere vissen, is er dan genoeg eten voor ze? Aangezien ze maar kleine mondjes hebben.

Laatst bewerkt:
Bek naar boven = mollie, naar beneden = hoplisoma julii.
Je zult vrij snel ook de baarddraden zien ontwikkelen bij corydoras soorten.
Lijken mij mollies.

Eitjes zullen wel van de Hoplisoma zijn.

Heb je een foto van de eitjes?
Het zijn Doorzichtige klonten slijm van gemiddeld 1 cm doorsnee met kleine puntjes erin
Heb er geen foto van maar het zit op de ramen alle stenen zitten onder Het zou ook kunnen van de blaashoorn slakken die erin zitten

Als het geen jonkies zijn van de pinguins, zullen het kleine mollies zijn. 😉

Een cm of 2 is al best groot. Die overleven de grotere vissen waarschijnlijk wel. De vraag is nu vooral: stel dat je ze terugzet bij de andere vissen, is er dan genoeg eten voor ze? Aangezien ze maar kleine mondjes hebben.
Er zit genoeg klein eten in
Momenteel verkruimel ik nog de flakes die ze krijgen in de kraamkamer
Maar ze willen graag eten

Klinkt als blaashoornslakken. Corydoras hebben eitjes net als speldenknopjes, beetje doorzichtig maar niet met slijm erbij en veelal iets uitelkaar en soms beetje aan elkaar geplakt.

Klinkt als blaashoornslakken. Corydoras hebben eitjes net als speldenknopjes, beetje doorzichtig maar niet met slijm erbij en veelal iets uitelkaar en soms beetje aan elkaar geplakt.
Daar was ik al een beetje bang voor. Als die allemaal zouden uitkomen heb ik er ineens honderden

Er zit genoeg klein eten in
Momenteel verkruimel ik nog de flakes die ze krijgen in de kraamkamer
Maar ze willen graag eten
Misschien dat ze het dan al zullen redden. Kunnen de cory's mooi de kruimels helpen stofzuigen.

Daar was ik al een beetje bang voor. Als die allemaal zouden uitkomen heb ik er ineens honderden
Ja, de een laat ze zitten, de ander zet helenaslakken in en de ander maakt ze kappot.
Ik adviseer het laatste. Helena slakken werken wel maar denk dat je je moet afvragen waar ze aan beginnen als de slakken op zijn. Ze er dan moeten uitfilteren gaat zeer lastig worden (kleintjes zijn net iets groter dan een zandkorrel, eipakketjes plakken ze overal) en ze zijn geen vegetariers.

Zou vast gaan kijken naar een 2 meter aquarium... als mollies beginnen zijn ze erger dan muizen.
Was daar niet ergens een topic van?:juggle::juggle:

Was daar niet ergens een topic van?:juggle::juggle:
Ja, vind het eigenlijk best sneu. Winkeliers zouden mensen beter moeten informeren over het explosieve voortplantings gebeuren bij o.a. Mollies.
Uiteindelijk zullen mensen vaak afstand doen van de Mollies terwijl de kinderen er gehecht aan raken, maar goed.... eindeloos verhaal helaas.

Ja, de een laat ze zitten, de ander zet helenaslakken in en de ander maakt ze kappot.
Ik adviseer het laatste. Helena slakken werken wel maar denk dat je je moet afvragen waar ze aan beginnen als de slakken op zijn. Ze er dan moeten uitfilteren gaat zeer lastig worden (kleintjes zijn net iets groter dan een zandkorrel, eipakketjes plakken ze overal) en ze zijn geen vegetariers.
En nr 3 kweekt ze bewust. 😉 Ik heb ze met bruine huisjes, rode huisjes, blauwe huisjes, grijze huisjes en roze huisjes.

En nr 3 kweekt ze bewust. 😉 Ik heb ze met bruine huisjes, rode huisjes, blauwe huisjes, grijze huisjes en roze huisjes.
Ja maar dat zijn de leuke slakken, vermoed posthoornslakken die je kweekt 😀

Ja maar dat zijn de leuke slakken, vermoed posthoornslakken die je kweekt 😀
Ja, dat klopt Posthoornslakken. 😀

Bijlagen

• Slak1.jpg
    Slak1.jpg
    121.3 KB · Weergaven: 25
  • Slak2.jpg
    Slak2.jpg
    152.5 KB · Weergaven: 27
  • Slak3.jpg
    Slak3.jpg
    146.7 KB · Weergaven: 28
  • Slak4.jpg
    Slak4.jpg
    200.6 KB · Weergaven: 30
mis alleen de blauwe panter er nog tussen

Hier wel (weet eigenlijk niet of er nog rondkruipen nu tussen de rest). Welke kruising het precies geweest is geen idee, denk dat de roze er ook tussen heeft gezeten.

IMG_20210717_221013.jpg
IMG_20210110_175740.jpg

De Corydora Julii, is trouwens geen Julii. Maar een Hoplisoma (voorheen Corydoras) Trilineatum.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan