Wat is er nieuw

Wat is dit voor klein, rond ding?

• Onderwerp starter Onderwerp starter VissenIlona
  • Startdatum Startdatum
V

VissenIlona

Guest
Twee weken geleden ontdekte ik een klein rond 'beestje' op een blad, maar al snel zag ik het niet meer. Heel soms zag ik ze terug, maar nu zie ik dat het er meer zijn en ze vooral op het glas zitten. Weet iemand wat het is en wat ik er aan kan doen?

XjMaxsJshP720uLBx0zmM10myiN9NryT.jpeg

Het lijkt op een mosselkreeftje maar de foto is niet heel duidelijk

De foto is inderdaad niet duidelijk. Helemaal terecht. Ik ga straks even proberen nog een foto te maken. Ik ga m'n zusjes fotocamera wel even zoeken 😉

Sorry beter dan dit krijg ik 'm niet:
0sCXen14x7TOgZp9DgwKhevEdoRmn8el.jpeg

Ook toegevoegd in eerste post

Dat is een slakje.lijkt mij.
En een heleboel draadalg.
Zonde Ilona.
Co2 tekort.

Een kapslakje.

Bedankt voor de reacties. slakje of kreeftje, dat wordt even googlen welke het dichtst in de buurt komt.

Verder zit de draadalg voornamelijk in mijn mos, dat is het vreemdst. Verder nauwelijks last van. En m'n co2 is tegenwoordig op orde (heb inmiddels een hele installatie van dennerle en m'n waardes geven geen tekort meer aan wat betreft co2)

Waterwaardes
PH 7,0
GH 7,0
KH 5,0
NH4/NH3 0,0
NO2 0,0
NO3 10,0
PO4 0,5

Eite4ZveptsOq7tBLTg6Ds8OWn1U4gE4.jpeg

Dit is m'n aquarium, verder dus nauwelijks last van alg. Alleen ben ik nauwelijks thuis geweest dus stond m'n water wat laag. Maar eigenlijk gaat het steeds beter met m'n alg en komt er steeds minder, zeker dankzij de co2 installatie. DIt is na ongeveer 2 weken verwaarlozen van m'n aquarium (alleen m'n ouders geven m'n vissen af en toe eten 😉 over anderhalve week kan ik m'n aquarium eindelijk overhuizen naar m'n nieuwe plekje)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan