Had hij enig idee waar je mee te maken hebt? Hoe gaat het met de vissen?
Pffff gruwel, dat beeld dat ik krijg bij dat gehakt als ze daar op af komen. Oja natuurlijk kun je de bodem niet afzuigen zo, jemig, het ene probleem na het andere.
Misschien loop ik op zaken vooruit maar is het een idee om ze bare bottom te houden de eerste tijd zodra ze terug kunnen in de bak? Dan kun je beter observeren of het terug komt?
Ik zou paranoia worden en overal jeuk krijgen brrr. Zo vreemd dat niemand dit herkent.
Wat een eng spul... Geen experts waar je foto's en beschrijvingen naartoe kunt sturen?
Had gehoopt dat er hier een wormen expert zou zijn.
Hopelijk dat dadelijk de kuur aan slaat. Misschien eens een mail met foto's er aan wagen richting Basseleer? Niet geschoten is mis geschoten.Hou het inderdaad maar bare bottom. Vind het niet zo mooi en ook zo saai voor de vissen die zijn de hele dag druk bezig met hun bodem maar ben er nu wel echt even van genezen. Ik heb nooit wormen ofzo gehad in me bodem. Ik kook dit altijd uit en met stofzuigen neem ik veel mee wat ik ook weer uitkook als het emmertje vol is en weer terug doe maar dit is voor mij ook veel te eng. Ga er ook echt niet met me handen in. Brrrr
Ik bedacht om met een spons op een stok de engerds los te woelen en dan ze weg te zuigen maar nu lees ik op het net dat je ook wormen heb als je ze door de midden snij je twee wormen heb en gewoon verder leven dus lijkt me ook geen strak plan.
Het rare is dat je ze echt niet zie bewegen in het aquarium. Geen siddrtje of kronkeltje. Alleen op een schoteltje zie je ze na een tijdje bewegen. Als ik dan met een tandenstoker in het water naast ze beweeg rollen ze zich op om vervolgens later weer op pad te gaan. Ze zitten ook allemaal op me bodem en filteronderdelen zuignappen etc. planten maar niet op me ramen omhoog. Heb de hele dag licht uit en als ik het aan doe zie je niets bewegen. Echt bizar.
Ik denk dat dit het beste is om te proberen, beter dan in het wilde weg schieten op zo'n enorme hoeveelheid.Je zou misschien ook eens kunnen zien hoe ze reageren op H2O2 of bepaalde medicijnen, je hebt toch een bak vol dus je kan misschien wel een paar staaltjes nemen en in kleine bakjes doen en die bakjes kan je dan met verschillende zaken bestoken tot je ergens resultaat ziet?
Inderdaad een goed idee om kleine bakjes met die dingen te maken en te kijken wat wel en niet werkt. Gaat weer een klein kapitaaltje kosten om alles in huis te gaan halen.![]()
Is 1 van me eerste sluiers die heb ik al een tijd en is echt een joekel van een vis. Zou het heel erg vinden als hij het niet haalt.
De wormen en ik en ik toch wat sanne al opperde de bacterie groeit nog gestaag door in me aquarium.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.