Wat is dit!


Marjo1975

Member
Lid geworden
11 april 2021
Berichten
6
Leeftijd
48
Hallo allemaal, bij het water verversen vond ik plots dit beestje van ong 1,5 cm op de bodem van de emmer. Maar.. hoe kom ik hier aan? Beter nog.. wat is het? Is het schadelijk of niet?
Ik heb 3 kuhli’s, maar ik vermoed dat dit geen baby kuhli is 😉
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
6D8555C5-2E28-4A6D-8BA7-836AB013F927.jpeg
87B5F7BE-9E32-4C55-A009-B5E2BDD6B9BB.jpeg
 
Hallo allemaal, bij het water verversen vond ik plots dit beestje van ong 1,5 cm op de bodem van de emmer. Maar.. hoe kom ik hier aan? Beter nog.. wat is het? Is het schadelijk of niet?
Ik heb 3 kuhli’s, maar ik vermoed dat dit geen baby kuhli is 😉
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken! Bekijk bijlage 323283Bekijk bijlage 323284
Ps.. tropisch aquarium, 25C, 1 betta, 10 neon tetra’s, 4 corydoras & 3 kuhli’s.
 
Ik denk iets van een worm of duizendpootachtige en zou hem zeker niet terugdoen.
 
Ik denk dat het een Witpootkronkel is, een soort die tot de familie van Miljoenpoten behoort. In Nederland komen zo'n 59 soorten van deze dieren voor. Ze kunnen niet bijten of steken, maar wel irriterende stofjes uitscheiden ter verdediging. Ze zitten graag op vochtige, donkere plekjes. Ik zou hem gewoon in een hoekje in de tuin neerzetten.
 
Ik heb ook iets in de bak, geen idee wat het is.
Bekijk bijlage 323943
Is dit een bewegend dier, een soort platte worm met aan twee kanten een zuignap waar je een soort mondje in ziet zitten? Dat kan een bloedzuiger zijn, die heb ik ooit een keer in mijn bak aangetroffen. Was met plantjes meegekomen. Ik heb hem toen in de vijver gegooid, daar zaten toch geen vissen in.

 

Terug
Bovenaan