Wat is er nieuw

Wat is dit!?

sokkeneter

Active member
Lid geworden
27 juli 2024
Leeftijd
22
Ik wil als eerst voordat ik begin zeggen dat ik al dankbaar ben voor iedereen die op dit topic geklikt heeft. Nu ga ik maar beginnen.
Ik kom net thuis van school. Nu zie ik in mijn aquarium iets heel heeel vies in mijn aquarium. Ik heb geen flauw idee wat het is. Het is niet echt iets vast ofzo. Het is gewoon vloeibaar. Het is groen en gister zat het er absoluut nog niet is. Het zit echt alleen op het oppervlakte en het is echt heel erg vies. Ik zal onderin foto’s plaatsen. Is dit makkelijk op te lossen? Moet ik een waterwaarde test doen en het hier in zetten voor jullie? Ik wil natuurlijk niet mijn vissen vermoorden dus wat moet ik doen? Ik weet dat er ook alg op mijn glas zit maar ik weet dat dat er makkelijk op te lossen is. Wie zou mij kunnen helpen hier mee?

Bijlagen

• IMG_0852.jpeg
    IMG_0852.jpeg
    2.8 MB · Weergaven: 21
  • IMG_0855.jpeg
    IMG_0855.jpeg
    1 MB · Weergaven: 19
  • IMG_0854.jpeg
    IMG_0854.jpeg
    2.7 MB · Weergaven: 19
  • IMG_0853.jpeg
    IMG_0853.jpeg
    2 MB · Weergaven: 19
Ik zou zeggen Zweefalg/bloei. Hoe is je stroming, voerpatroon en voedingsstoffen in je bak?

https://aquaforum.nl/threads/groene-zweefalg-witte-waas-graag-meekijken.179184/
Dankjewel voor het bericht. Mijn stroming staat naar de achterkant gericht zodat er weinig stroming is omdat er eerst HEEL veel guppy’s in zaten en de stroming anders te sterk was. Die zijn er nu uit dus ik zou die gewoon kunnen richten op de oppervlakte. Ik voer 2x per dag. 1x granulaat, de 2de x diepvries voer aangezien de Dario Dario geen granulaat eet. Ze eten alles op binnen 30 seconden dus ik ga niet uit van dat ik teveel voer. En dit aquarium heb ik 2 maanden?/1 maand geleden overgenomen van iemand op marktplaats. Alle visjes zijn nog van die man. Niks bij gekomen. Dus qua andere voeding van bodem of iets als je dat bedoelt zou ik niet weten. Wat wel misschien zou kunnen is de grote water wisseling. Ik heb wel heel wat water meegenomen dat in het aquarium zat maar denk dat ik de helft ongeveer met aquarium water heb gevuld

Hier nog 2 foto’s vanaf onder gemaakt van het oppervlakte net

Bijlagen

• IMG_0856.jpeg
    IMG_0856.jpeg
    3.4 MB · Weergaven: 9
  • IMG_0857.jpeg
    IMG_0857.jpeg
    3.4 MB · Weergaven: 9
Algenbloei, heel normaal met een bak die 2 weken staat en een verstoorde balans heeft.
Heeft gewoon wat tijd nodig.
Daarnaast mag je wel om de dag gaan voeren, 2x per dag is veel te veel.

Filter materiaal nat vervoerd en niet uitgespoeld tijdens de verhuizing?

Wat waterwaardes kunnen handig zijn en dan denk ik vooral aan nh3/4, no2, no3 en po4 ofwel druppel tests want op een strip ontbreken er een aantal.

Dank je wel voor de tips! Daar ga ik me dan zeker aan houden. Filter inderdaad niet omgespoeld want dan blijven er nog wat goede bacteriën in dacht ik

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan