Wat is er nieuw

wat is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter nick_vis
  • Startdatum Startdatum
N

nick_vis

Guest
Nick,
Dat zijn kleine insecten zie ik. Welke precies durf ik niet te zeggen maar ze horen er eigenlijk niet lijkt mij.
Ik verwacht ook niet dat ze kunnen zwemmen.
Ik zou zelf het plantje ervoorzichtig van onderaf uit halen en afspoelen zodat je ze kwijt bent.
Wellicht kunnen ze geen kwaad maar ze horen daar niet lijkt me en in weet ook niet hoe je ze daar krijgt.
Het is een of ander torretje denk ik.

Bladluis..
Ik kwam er van af door de drijfplanten elke dag even af te spoelen.. als ze in het water vallen worden ze met liefde gegeten door visjes trouwens.
Als het er veel zijn dan beschadigen ze je (drijf)plantjes misschien wat teveel maar verder zijn ze onschadelijk.

Nick, volgens mij heb jij ze van Bertus niet? Ik heb gewoon iedere dag even de plantjes onder geduwd. De goerami's kregen op een gegeven moment in de gaten dat dit voedsel op ging leveren en werden helemaal wild. Jij met je hoeveelheid Betta's komt er vast ook wel af op die manier!

Ja afspoelen of onderduwen is de oplossing denk ik.

oke, bedankt 🙂

ja, ik heb ze van bertus 😉

Maar daar zaten ze niet op.
Deze komen uit de Malawi bak.
Misschien bij de andere plantjes. over gelopen.

Duidelijk Schiedamse bladluizen! 😉

Gelukkig geen Sch. luizen.hahahahaha

Elke dag controleren of er geen nieuwe op je drijfplanten zitten, ze vreten letterlijk alle drijvende planten op, en zijn amper weg te krijgen.
Onderwater duwen werkte bij mij niet goed genoeg omdat ze vrij snel weer naar boven dreven (en het duurde erg lang voordat de vissen het doorhadden). Ik heb ze dagelijks doodgedrukt, maar na een hoop weken heb ik uiteindelijk alle drijfplanten weggegooid. Daarna zijn ze ook nooit meer teruggekomen gelukkig.

oke, dan zal ik wel gaan afspoelen en met een netje over het oppervlakte 😉

Bertus zei:
Maar daar zaten ze niet op.
Deze komen uit de Malawi bak.
Misschien bij de andere plantjes. over gelopen.

Hadden ze wel toestemming om over te lopen dan 😉??

van mij niet maarja...

Haal ze er even uit,en spoel ze af onder de kraan.
Moeten we nu alles voorzeggen?

ik zie er 2,vuurrood?
Komen niet bij mij vandaan,hoor.
Die heb ik niet.

Nee hoor bertus, geen rode te zien 😉
Ik heb de plantjes afgespoeld, en toen voordat ik ze er weer in deed het oppervlakte even met een netje leeggehaald
Vlak voordat het licht uit ging zag ik nog een dikke dus die heb ik aan een betta gevoerd 😀
Ze zijn ook heel makkelijk met een picet te pakken
Dan even hard knijpen zodat ze het niet meer doen en dan lusten de bettas ze wel 😉

Bertus zei:
Haal ze er even uit,en spoel ze af onder de kraan.
Moeten we nu alles voorzeggen?

ik zie er 2,vuurrood?
Komen niet bij mij vandaan,hoor.
Die heb ik niet.

Ik denk dat dat ook erg lastig is om te achterhalen Bertus.
Het belangrijkste is dat Nick er nu weer vanaf komt.
Terug geven of sturen zou denk ik niet op prijs worden gesteld als hij al wist waar ze vandaan zouden komen 😉.

Ze kunnen overal wegkomen die insecten. Wordt niet voor niks ongedierte genoemd he 🙂

hahaha de bettas lusten ze nu iig dus ik zie ze niet meer 😀
en de plantjes gaan weer als een tierelier

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan