Wat is er nieuw

wat is dit

• Onderwerp starter Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum Startdatum
V

vriend van de cory

Guest
Hey iedereen,

Ik heb onlangs 2 gouden goeramis gekocht als koppelvisje voor in mijn bak
het gaat dus om nieuwe vissen

toen ik thuis kwam zag ik dat er een wit puntje op de vin zat

wist niet goed wat het was dus besloot om af te wachten

nu zie ik dat het witte puntje is veranderd naar een wit streepje

Ik heb geen flauw benul wat het is :/
de vis lijkt er geen last van te hebben

Maar aangezien een foto altijd veel duidelijker is heb ik er ook een :
(hij bewoog zijn vis een beetje maar het is duidelijk te zien)

15046453_10207868793184185_275641352_n.jpg

Als ik het zo zie lijkt het wel een luchtbelletje. Maar dat is denk ik gezichtsbedrog.

was het maar een luchtbel 😛

Maar het zit er al 2dagen nu , kan het een wite worm ofzo zijn? Ik heb nog nooit met zulke ziekten te maken gehad

de vis beweegt zijn vin de hele tijd dus het is moeilijk om een foto te nemen maar zal morgen nog een poging wagen (licht is nu uit)

Wel, ik heb eigenlijk geen idee. Ik laat dit over aan de mensen die er wel ervaring mee hebben😉.

Wel, ik heb eigenlijk geen idee. Ik laat dit over aan de mensen die er wel ervaring mee hebben😉.

Waarom reageer je dan? Ik moet alleen maar verder scrollen om de foto te zien door je onzin reactie. Cedric als je het antwoord niet weet of geen vragen hebt zou ik je aanraden gewoon te lezen en info. mee te nemen zodat je er later wat mee kan. No offense.

@on topic. Heb je een scherpe foto van de vis dichterbij? Is het een uitstulping of afgevlakt?

morgen neem ik een scherpere foto, en ik zou zeggen dat het eerder een uitstulping is

Ik hoop ook op een duidelijkere foto.

15058699_10207873999394337_606704358_n.jpg
15045640_10207873999114330_1774166086_n.jpg

15049642_10207873998914325_1730193187_n.jpg

Het is moeilijk om hem te fotograferen maar het is me toch aardig goed gelukt 😛

Ik denk dat je wat hebt meegekregen met je nieuwe vis. Ik vind het nog steeds lastig om er iets over te zeggen dmv foto's. Als het vinrot is dan zijn het echt witte randjes. Maar het volgt wel de vorm van de vin. Als het een worm is dan zie je duidelijk dat het iets is wat niet bij de vis hoort. Alsof het er meer opgeplakt is.
Vind alleen de plaats dan zo raar als het op de vin zit. Is de vis verder niet vermagerd? Als je ze vergelijkt met de anderen?

neen de vis is normaal, buiten de vin zie je er echt niets aan
maar ik dacht eerst dat de vis witstip had , want er zat eerst een wit bolletje op die vin, nog redelijk klein, en nu is het een wit "worstje"

Maar de vis lijkt er totaal geen last van te hebben

neen de vis is normaal, buiten de vin zie je er echt niets aan
maar ik dacht eerst dat de vis witstip had , want er zat eerst een wit bolletje op die vin, nog redelijk klein, en nu is het een wit "worstje"

Maar de vis lijkt er totaal geen last van te hebben

Zolang je niet weet wat het is wordt een behandeling ook lastig. Maar dat de vis geen last lijkt te hebben zegt niet zoveel. Ik denk wel dat je er vroeg bij bent en ik hoop dat er andere forumleden zijn die dit herkennen. Zat zelf al even aan ankerwormen te denken maar die heb ik nog nooit gehad. En ik weet niet of die zich op deze manier kunnen ankeren. Hou het voor nu goed in de gaten.

ik ga hem zeker goed in het oog houden 🙂

denk niet dat het ankerwormen zijn want het is echt maar 1 ding

maar voor de rest wacht ik het antwoord van andere forumleden af

Ik denk dat het iets is wat de vis gewoon aan kleur in die vin bij zich draagt en herken het verder ook niet.

Ik denk dat het iets is wat de vis gewoon aan kleur in die vin bij zich draagt en herken het verder ook niet.

want er zat eerst een wit bolletje op die vin, nog redelijk klein, en nu is het een wit "worstje"

Oke dit terzijde😀 haha als het pigment van de vis was, veranderd het niet van vorm. Het is niet iets wat bij de vis hoort.

want er zat eerst een wit bolletje op die vin, nog redelijk klein, en nu is het een wit "worstje"

Oke dit terzijde😀 haha als het pigment van de vis was, veranderd het niet van vorm. Het is niet iets wat bij de vis hoort.

Hmmmm, dat heb ik dus gemist en zou het dan goed in de gaten houden. De kleur komt wel overeen met dat uit de buikvin.

Ik ga het dan gewoon afwachten , maar zodra ik merk dat hij bergaf gaat vliegt hij in quarantaine 😛

Maar de kleur komt inderdaad overeen met de buikvin

Gewoon goed in de gaten houden en als het zou uitbreiden inderdaad in aktie komen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan