Wat is een goede filter inclusief verwarming voor 240 liter aquarium


Avana

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2022
Berichten
176
Leeftijd
60
Ik heb de JBLe902 en MultiKani 800 van Aquael nu op deze bak. Ik gebruik sponzen op de inlaat van mijn filters ivm de garnalen. Ik wil de MultiKani vervangen omdat ik niet genoeg kracht heb om hem zelf te openen (slechte zet van Aquael) en de stroming is ook ondermaats (ook zonder spons). Ik vind het fijn om er 2 filters op te hebben zodat ik geen stress hoef te hebben als ik er 1 schoongemaakt heb. De verwarming die ik heb (ook van Aquael) vind ik lelijk staan en ik heb meer ruimte nodig om straks ook CO2 te kunnen installeren. Dus welk filter icm verwarming kan ik goed hebben naast de JBL en is ook nog zuinig en betaalbaar? Ik heb een bak met voornamelijk planten, garnalen en heel weinig vissen. In de toekomst komen er nog wel wat vissen bij maar niet veel.
 
Wat denk je van nog een e902 van JBL ?
 
Ik gebruik al jaren een Oase Biomaster Thermo en deze bevalt erg goed. Ik zou voor jou een 350 of een 600 aanbevelen.
 
Dan zou je bv eheim pro 350t of jbl met een buiten verwarmer of een oase kunnen nemen
Dank je wel voor je reactie. Die komen bij Google naar voren inderdaad. Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van gebruikers hier op het forum.
Ik gebruik al jaren een Oase Biomaster Thermo en deze bevalt erg goed. Ik zou voor jou een 350 of een 600 aanbevelen.
dank je wel!
 
Wat betreft de Oase filters.

Tot de 350 hoor je niets dan goede berichten. Prefilter is echt heel handig!

Echter de 600 en 850 modellen hebben last van het aanzuigen van lucht.
Bij de een wat meer dan bij de ander. Of het valt de eigenaren niet zo op.
De grotere filters hebben hier last van, omdat alle aansluitingen hetzelfde zijn. Maar er moet wel meer water doorheen.
Dat is een fout van Oase.
Heb zelf de 850 thermo gehad. Om bovenstaande reden terug gebracht.

Heb daarvoor in de plaats een Eheim prof 4 600 gekregen met nog geld terug.

Nu heb ik er laatst een Eheim 1200 xlt bijgekocht ivm maanvissen.
Maar ben blij dat ik weer een Eheim thermo filter hebt.

De thermo filters van Eheim zijn zeer degelijk. Niet zomaar een glazen staaf in het deksel steken als bij Oase.
Maar een echt spiraal op de bodem (of in het deksel)

JBL heeft jammergenoeg geen thermo versies. Daar moet je een externe heater aanhangen.

Zelf heb ik geen goede ervaring met de grote JbL filter. Teveel herrie.
Maar ik denk dat de kleinere modellen wel rustig zijn.
 
Waar trekken die grote van Oase dan lucht aan?
 
Waar trekken die grote van Oase dan lucht aan?
Omdat ik geen ervaring met deze filters heb weet ik dit niet. Maar @biljoenblik heeft gelijk wanneer hij schrijft dat de filters aanzuig problemen kennen. Er is behoorlijk vaak over geklaagt door diverse mensen op deze site. Bovendien is het m.i. opvallend dat de producent tot nu toe geen afdoende oplossing heeft geboden, voor zover ik heb gezien, voor de mensen die deze problemen gemeld hebben. Ook ik zou een grote aarzeling kennen bij een eventuele aanschaf van deze filters.
 
Qua geluid ben ik het niet eens met @biljoenblik , ik heb 2x de jbl 1902 op 1 aqua en hoor ze niet, alsmede storend of hard
Maar fluisterstil
 
Waar trekken die grote van Oase dan lucht aan?
Als jij (of ik) dat zouden weten. Dan krijgen we de hoofdprijs van Oase.
Kennelijk lukt het ze zelf ook niet om daarachter te komen.

Maar mijn filter is naar het lab gestuurd. En ik zou een nieuwe krijgen.
Maar heb met de verkoper afgesproken, dat hij de nieuwe houd. En ik een Eheim.
 
Qua geluid ben ik het niet eens met @biljoenblik , ik heb 2x de jbl 1902 op 1 aqua en hoor ze niet, alsmede storend of hard
Maar fluisterstil
Ik zeg expliciet dat ik zelf geen goede ervaring heb met JBL.

Ik hoor ook dat sommigen er ook last van hebben. En dan krijgen ze een ander filter. En dan hoor je ze niet meer. Of het opgelost is, dat houd ik in het midden.

Dus of ik een mandagmorgen product had? Dat weet ik niet.

Mijn ervaring is dat Eheim toch wel de stilste filters maakt. Dat is dan ook mijn ervaring.
 
Wat betreft de Oase filters.

Tot de 350 hoor je niets dan goede berichten. Prefilter is echt heel handig!

Echter de 600 en 850 modellen hebben last van het aanzuigen van lucht.
Bij de een wat meer dan bij de ander. Of het valt de eigenaren niet zo op.
De grotere filters hebben hier last van, omdat alle aansluitingen hetzelfde zijn. Maar er moet wel meer water doorheen.
Dat is een fout van Oase.
Heb zelf de 850 thermo gehad. Om bovenstaande reden terug gebracht.

Heb daarvoor in de plaats een Eheim prof 4 600 gekregen met nog geld terug.

Nu heb ik er laatst een Eheim 1200 xlt bijgekocht ivm maanvissen.
Maar ben blij dat ik weer een Eheim thermo filter hebt.

De thermo filters van Eheim zijn zeer degelijk. Niet zomaar een glazen staaf in het deksel steken als bij Oase.
Maar een echt spiraal op de bodem (of in het deksel)

JBL heeft jammergenoeg geen thermo versies. Daar moet je een externe heater aanhangen.

Zelf heb ik geen goede ervaring met de grote JbL filter. Teveel herrie.
Maar ik denk dat de kleinere modellen wel rustig zijn.
De JBL bevalt mij goed nadat ze me een nieuwe kop hebben gestuurd want die andere maakte inderdaad veel lawaai. Ik denk dat ik budget technisch inderdaad beter nog een JBL kan kopen en daar een externe heater aanhangen. Dan ben ik hem ook kwijt in m’n bak.
 
Ik zeg expliciet dat ik zelf geen goede ervaring heb met JBL.

Ik hoor ook dat sommigen er ook last van hebben. En dan krijgen ze een ander filter. En dan hoor je ze niet meer. Of het opgelost is, dat houd ik in het midden.

Dus of ik een mandagmorgen product had? Dat weet ik niet.

Mijn ervaring is dat Eheim toch wel de stilste filters maakt. Dat is dan ook mijn ervaring.
Had ook een slechte ervaring maar met de nieuwe kop is alles opgelost. Lekker rustig filter, eenvoudig in gebruik.
 
Ik zeg expliciet dat ik zelf geen goede ervaring heb met JBL.

Ik hoor ook dat sommigen er ook last van hebben. En dan krijgen ze een ander filter. En dan hoor je ze niet meer. Of het opgelost is, dat houd ik in het midden.

Dus of ik een mandagmorgen product had? Dat weet ik niet.

Mijn ervaring is dat Eheim toch wel de stilste filters maakt. Dat is dan ook mijn ervaring.
Dat zal, ik geef aan dat ik er zelf er niet mee eens ben, zodat TS 2 kanten kent.

Toch ben ik benieuwd het verschillen tussen de 2080 en de jbl 1902 qua netto flow etc
 

Terug
Bovenaan