Wat is er nieuw

Wat is er aan de hand met deze plant?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erik161
  • Startdatum Startdatum
E

Erik161

Guest
IMG_1841.JPG

• Welke planten betreft het?
    Hygrophila Compacta Mini of Cryptocoryne Wendtii - Groen

• Hoe lang staan je planten al in het aquarium? En hoe lang heb je het probleem al?
    De plant staat er ca 3-4 weken in.

• Kan je een foto plaatsen waarop het probleem zichtbaar is?
  • Welke voedingsproducten gebruik je en hoeveel voeg je wekelijks toe? Heb je een bemestingsplan?
    Ik voeg dagelijks 2-3 pompjes toe van Colombo flora-grow
  • Heb je een voedingsbodem? Zo ja, hoe oud is deze?
    Ja, ongeveer 2 maanden

• Voeg je kleibollen toe bij de plantenwortels?
    Nee

• Gebruik je CO2 als bemesting?
    Ja, Bio Co2

• Hoe groot is je aquarium?
    84 liter

• Welke verlichting hangt boven je aquarium en hoe lang brandt deze?
    55cm Superfish combi, deze brand 8 uur. De instelling stond ca. een week verkeerd waardoor de lamp 12 uur per dag aan stond. Nu staat hij weer op 8 uur.

• Heb je ook algen? Zo ja, welke?
    Nee

• Wat zijn je waterwaarden?
    No3: 10-25mg/l
    No2: o mg/l
    GH: 2-3 van de 4 vakjes op de teststrip roze
    KH: 6-10 °d
    PH: 7,2
    Co2: Testvloeistof is groen; hangt continu in mijn aquarium

• Wat is de temperatuur van het water?
    24°C

• Hoe vaak ververs je het water en hoeveel? En welk type water voeg je toe (kraanwater, regenwater of osmosewater)?
    30% leidingwater

• Hoe is de stroming in je aquarium (sterkte en plekken met stilstaand water)?
    Normale stroming boven in de bak. Onderin wat minder. Blaadjes bewegen niet.

Flora Grow zijn micro's. Dus ik verwacht een tekort aan macro's en dan met name PO4.
de Co2 is genoeg voor deze plant. Je DC is wel groen, maar dat wil niet zeggen dat je CO2 ook de plant bereikt!
En koop een serieuze testkoffer, die teststrips moet je weggooien. Deze geven alleen een ruwe indicatie

Macro s zijn stoffen zoals de fosfaat en de nitraat die beiden voldoende aanwezig moeten zijn. Bij Wesdijk kun je een leuke koffer kopen voor rond de 3 tientjes van hun eigen merk.

gevonden!! Ik zie dat deze plant een hoge behoefte heeft aan ijzer. Ik heb een ijzertablet bij de wortels gestoken. Zou dat voldoende moeten zijn?

Denk dat er in normale plantenvoeding (micro's) wel genoeg ijzer zit voor dat plantje, het gaat hier voornamelijk om de macro's (fosfaat-PO4 & nitraat-NO3), aangezien ik PO4 niet zie staan en zie dat de NO3 wel genoeg is ga ik ervan uit dat je PO4 te laag is.
Zoals John al zei zou het verstandig zijn om een test koffer te kopen om meerdere waardes te kunnen meten, maar natuurlijk ook veel nauwkeuriger dan strips.
Als we eenmaal de PO4 waarde te weten krijgen kunnen wij jou verder op weg helpen! :thumbs:

Ik heb gisteren een Po4 druppeltest gekocht. Mijn waarde ligt tussen de 0,25-0,5. Is dat een goede waarde?

In de winkel zeiden ze dat ik ook een ijzertablet in mijn filter kan doen. Dat lost langzaam op en wordt dan verdeeld in het water.

Verder zeiden ze dat ik misschien te weinig plantenvoeding geef, aangezien ik veel planten heb.

Ik schrijf dat ik 3-4x pomp, dit doe ik op dagbasis. Op de verpakking staat dat ik 1x moet pompen per 5 liter per week.

Ik schrijf dat ik 3-4x pomp, dit doe ik op dagbasis. Op de verpakking staat dat ik 1x moet pompen per 5 liter per week.
Dan zou het daar niet in liggen inderdaad, weet je toevallig wat voor filter erin hangt?
Misschien dat het aan de toevoer van voedingsstoffen kan liggen, als de stroming te zwak is bereikt de voeding ook de planten niet.

Er zitten 2 filters in. Eentje die het grof vuil filtert. Deze levert maar een heel klein beetje stroming. Daarnaast hangt een filter die de moleculen breekt. Ik ben alleen de naan van het filter kwijt.

Ik heb dwerg gouramies en probeer de stroming zo laag mogelijk te houden.
Er zit een langzame stroming onderin de bak. Bovenin stroomt het wat sneller Ik zie alleen de blaadjes bewegen vlakbij het filter.

Ik zie dat de vissen moeite moeten doen om bovenin tegen de stroming moeten zwemmen.

Ik heb een hydra 20 filter. Ik heb hem eens schoongemaakt. Nu stroomt hij een stuk harder. Er zit een klein stuk schuim in wat vrij snel dicht slibt.

Kijken hoe de dwerg gouramies erop gaan reageren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan