Hallo allemaal, ik ben hier vrij nieuw en weet niet precies waar ik moet zoeken dus ik hoop dat ik hier mijn vraag kan stellen.
Ik heb vorig jaar een koppeltje Goeramies gekocht, ging helemaal goed totdat zo'n drie weken geleden he vrouwtje overleed met waterverversen. Nu is het mannetje sinds gister erg lusteloos en zwak. Hij hing de hele tijd naast de pomp, maar als ik op het aquarium tikte zwom hij weer verder. Vanochtend lag hij steeds op zn zij.., maar als ik op het aquarium tikte zwom hij naar boven en kwam hij rondtollend weer naar beneden! Ik heb gezocht en gezocht en kom op 2 verschillende 'diagnoses'. Zwemblaasontsteking en een erfelijke afwijking... Mn waardes/temperatuur van mijn 40l bak zijn allemaal goed en mn andere vissen vertonen geen afwijkingen.. Weet iemand wat ik hier mee aan moet? Want uit zn lijden verlossen lijkt me zo krom omdat ik niet zeker weet wat het is. Maar als ik het op zn beloop laat, weet ik ook niet of het gevaarlijk is voor mn andere vissen!
De goerami geeft overigens geen vertoning van witte stippen/vlekken, hij is niet opgezwollen of iets dergelijks en zn schubben staan gewoon normaal.. HELP!