Wat is er nieuw

Wat is er met mijn Diamantgoerami aan de hand??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stefan_D
  • Startdatum Startdatum
S

Stefan_D

Guest
Wat is er met mijn mannetjes Goerami aan de hand. In een periode van 2 weken is hij van een mooi mannetje naar een bijna helemaal gele gourami veranderd. Met mijn vrouwtje is helemaal niks aan de hand.

538412stefan_dup_0_82_20131103_174837.jpg

hoe was de kleur voor de tijd

zou het geen goudgarami in zijn voorouders hebben gezeten ?

Hmmm, lust gevoelens. Nesteldrang, parings ritueel?

Daar zat ik ook aan te denken🙂
Is wel interessant .

als hij paringsdrang heeft gaat hij net nog mooier kleuren. Volgens mij voelt hij zich niet goed. Maar wat er scheelt kan ik op de foto niet beoordelen.

Kruising diamant met gele goerami?

Hij was altijd normaal van kleur. Begon met wat vlekken en nu zijn er nog een paar vlekjes met zijn originele kleur. Voor de rest helemaal geel geworden. Zo zag hij er een paar maanden geleden uit.

765992stefan_d_0_82_20120627_165045.jpg

Volgens mij een bacteriele infectie.

Heb je niet toch gewoon een goud gourami (trichogaster trichopterus goud)?

Wel vreemd dat hij eerst diamant was en nu verkleurt naar goud.... 🙄

Is het gedrag van de vis gewoon normaal? Verder nog afwijkende uiterlijke kenmerken? Eet hij verder nog goed?

Kan je een betere foto plaatsen? Gezien zijn feloranje onderkant is hij in ieder geval in de paringsmood.
Voor zover ik weet zijn er geen hybride goeramis (kruisingen) van Diamantjes met Goolds.

het kan toch niet dat hij na ruim een jaar geel wordt omdat het een kruising is. Ik kan met bijna 100%zekerheid zeggen dat het een Diamantgoerami is.

619381stefan_d_0_82_20131106_112837.jpg

Als je goed kijkt zie je net achter zijn kop nog een paar plekjes met originele kleur.

Hij eet nog wel goed, verder niet het gevoel dat hij zich heel anders gedraagt.

Ik ga met Bart mee ; Een bacteriele infectie die ik nog nooit zo extreem heb gezien.
Hij lijkt alle pygment te verliezen. Echt bijzonder.
Bijzonder dat hij zich verder normaal gedraagt.

Alle andere vissen zien er gezond uit, dus lijkt niet besmettelijk. Wat kan ik hier aan doen? Kan het met medicijnen weer goed komen?

Stefan, ik vind het echt bizar. Zit er ook iets wits op 'n oog?. Het klinkt misschien apart, maar het lijkt bijna op vitiligo (Michael Jackson).

deze gaat het niet redden vrees ik, ik zou geen risico lopen en het beest eruit halen, het oog is helemaal wazig en de huid is volledig aangetast.

de kleur van zijn oog is goed.. die waas komt van de camera.
696895_0_82_20131106_123331.jpg

Hmmm een moeilijk geval. Het oog is dus niet wazig, hij gedraagt zich niet anders dan anders en eet nog gewoon goed....vreemd.

Kan een gourami soort pigmentverlies hebben?
Is het toch een bacteri�le infectie die zich aan het openbaren is?

Moeilijk te zeggen. Hoop dat er nog meer mensen komen met ervaringen.

Ik heb net nog even gevoerd en de goerami eet goed mee en jaagt ook een deel van de vissen weg.. Vind euthanasie op dit moment geen optie. Weet niet wat het is, of het besmettelijk is en verneem niet dat de goerami er hinder van ondervind.

heeft iemand anders nog een idee wat het kan zijn?

Wat bizar! Ik weet van discusvissen dat zij op bejaarde leeftijd hun kleur wat verliezen, en er wat valer uit gaan zien, misschien is ie gewoon al heel erg oud?

Nee is nog geen 2 jaar en dit proces is heel snel gegaan.

Even een update..

Het gaat ogenschijnlijk goed met mijn Goerami. Hij is nog steeds geel van kleur. Maar gedraagt zich goed en eet goed. Nog steeds geen idee wat het probleem is. Maar lijkt niet besmettelijk.

Hallo allemaal, ik ben hier vrij nieuw en weet niet precies waar ik moet zoeken dus ik hoop dat ik hier mijn vraag kan stellen.
Ik heb vorig jaar een koppeltje Goeramies gekocht, ging helemaal goed totdat zo'n drie weken geleden he vrouwtje overleed met waterverversen. Nu is het mannetje sinds gister erg lusteloos en zwak. Hij hing de hele tijd naast de pomp, maar als ik op het aquarium tikte zwom hij weer verder. Vanochtend lag hij steeds op zn zij.., maar als ik op het aquarium tikte zwom hij naar boven en kwam hij rondtollend weer naar beneden! Ik heb gezocht en gezocht en kom op 2 verschillende 'diagnoses'. Zwemblaasontsteking en een erfelijke afwijking... Mn waardes/temperatuur van mijn 40l bak zijn allemaal goed en mn andere vissen vertonen geen afwijkingen.. Weet iemand wat ik hier mee aan moet? Want uit zn lijden verlossen lijkt me zo krom omdat ik niet zeker weet wat het is. Maar als ik het op zn beloop laat, weet ik ook niet of het gevaarlijk is voor mn andere vissen!
De goerami geeft overigens geen vertoning van witte stippen/vlekken, hij is niet opgezwollen of iets dergelijks en zn schubben staan gewoon normaal.. HELP!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan