Wat is er nieuw

Wat is er met mijn Garra Rufa?

• Onderwerp starter Onderwerp starter bettar
  • Startdatum Startdatum
B

bettar

Guest
Hallo allemaal,

Sinds gisteren viel me al op dat mijn garra rufa erg dik is (Zie foto). Ik heb al gekeken of de schubben uitgezet zijn, maar dit is niet het geval. Aangezien ik ook niet kan zien of het een mannetje of vrouwtje is vraag ik me af of de vis ziek, dik of zwanger is.

De vis zwemt gewoon vrolijk rond en eet zoals altijd.

Alvast bedankt voor de hulp!

da4830ec-caa2-4a34-8814-464e0177d2a1.jpg

Het doet me een beetje aan onderstaand verhaal denken.

Ik weet niet of:

- de vis uiteindelijk volledig genezen is? Misschien kan je de Topic starter eens contacteren.
- de zoutbehandeling effectief hetgeen was dat geholpen heeft
- de vis in kwestie ziek of geconstipeerd was (zie pagina 2 van het topic)
- de vis hetzelfde had als jouw vis

Het doet me gewoon denken aan dat topic en aan het feit dat ik de bal toen blijkbaar volledig missloeg... :juggle::stars:
Dus echt helpen kan/durf ik je ook niet vrees ik...

https://aquaforum.nl/threads/vis-met-dikke-buik.161991/

Laatst bewerkt:
Dat was wel Extreem , he. als een tennisbal.

Ik vermoed dat meneer of mevrouw teveel heeft gegeten.
Het zijn alleseters en ze blijven doorvreten.
Misschien een dode vis in de bak gehad die hij even heeft opgeruimd.

Heb er zelf ook 1 gehad en die vrat altijd door, soms was die de volgende dag "tonnetje" rond.

Ik heb ze de laatste 2 dagen even niets te eten gegeven, maar aangezien ze graag algen eten blijft de vis enigszins aan de dikke kant. Is wel minder geworden, maar nog niet zoals eerst. Ik wacht het even op deze manier af. De rest van de vissen voer ik momenteel met de hand. Ik zal over 3 dagen een update posten of het beter uitziet.

Update: Ik heb gisteren de vis doperwten gegeven omdat ik had vernomen dat dit laxerend zou kunnen werken wat een verstopping zou kunnen voorkomen. Ik zie momenteel nog weinig verandering, maar ik heb niet echt kennis over de spijsvertering van vissen en kan dus zelf geen antwoord geven op hoe snel dit werkt.

Deze (op de foto) was de dikste van de 5 die ik heb, maar in de bak zijn nog 3 dikkies aanwezig. Ze zijn in ieder geval behoorlijk aan het huishouden in de bak qua de algen, dus misschien dat ze daardoor dik blijven of het proces wordt vertraagd.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan