Wat is er met mijn pauwoogcichlide?


T

Thomass

Guest
Hoi allemaal. Ik heb een 2 meter aquarium met 4 pauwoogcichliden en 1 reuzengoerami. Ik heb gisteren een super mooie pauwoogcichlide gered bij iemand en heb deze gisterenavond in mijn bak gedaan. Al een tijdje heeft 1 pauwoogcichlide agressie en wilt waarschijnlijk paren. Hij viel iedereen aan en er waren gewonden. Ik heb dit een dag aangekeken maar het gaat niet. Ik heb hem apart gezet. Nu is er wel 1 pauwoogcichlide die raar gedrag vertoont. Hij is niet op kleur. Is wat minder actief en lijkt soms te kotsen. Dit is ook wel de pauwoog die continu werd aangevallen. Is dit stress?
 
7872A86A-089E-4BEE-97C8-E6B48D0041E9.jpeg
 
CCCB3BE3-CAA2-426C-8167-C19DFC96DC93.jpeg
 
De laatste foto is van het spul dat hij continu uit kotst
 
Iets nieuws: zijn rugvin blijft plat liggen
 
56F406CC-B05A-421E-8504-B715A314DCA8.jpeg
 
Eruit halen en behandelen. Ik zou zeggen met een wormenmiddel maar heel eerlijk denk ik dat je al te laat bent en dat ie in een paar dagen overlijdt.
 
Eruit halen en behandelen. Ik zou zeggen met een wormenmiddel maar heel eerlijk denk ik dat je al te laat bent en dat ie in een paar dagen overlijdt.
Heeft hij wormen? Hoe kan ik dat zelf herkennen?
 
Hij eet verder wel goed
 
Nog nooit in de jaren dat ik pauwen heb gehad er een zien kotsen moet ik eerlijk zeggen..
 
Zou deze niet gewoon inwendige verwondingen hebben door de agressie van de andere vis?
 
Hij eet wel goed maar kotst wel spul uit dus verstopping dus wormen. Lijkt mij. Je moet wat want zoals hij er nu bij ligt gaat ie dood. Je kunt hem ook apart zetten en ondersteunen met vitamines en voogle of zoiets. Snelheid is geboden want cichliden zijn stresskippen en overlijden daar snel aan
 
Op dit moment gaat het beter en zoals ik het nu zie goed. Hij zwemt weer actief met de groep mee, zijn rugvin(stekels) staan weer normaal, kotst niet meer en eet wel weer veel mosselen en spiering(komt nu ook naar voren gezwommen als ik voor de bak sta)
 
Hoi allemaal. Ik heb een 2 meter aquarium met 4 pauwoogcichliden en 1 reuzengoerami. Ik heb gisteren een super mooie pauwoogcichlide gered bij iemand en heb deze gisterenavond in mijn bak gedaan. Al een tijdje heeft 1 pauwoogcichlide agressie en wilt waarschijnlijk paren. Hij viel iedereen aan en er waren gewonden. Ik heb dit een dag aangekeken maar het gaat niet. Ik heb hem apart gezet. Nu is er wel 1 pauwoogcichlide die raar gedrag vertoont. Hij is niet op kleur. Is wat minder actief en lijkt soms te kotsen. Dit is ook wel de pauwoog die continu werd aangevallen. Is dit stress?

Zit dit bericht nog is even te lezen, maar hoe heb je de nieuwe vis geïntroduceerd in de bak?

Zomaar een nagenoeg volwassen pauwoog bij al een bestaande bak met pauwogen (of in dat kader bij wat voor medium/grote & territoriale cichliden dan ook) gooien is namelijk vragen om problemen.
 
Zou zelf kiezen om voor het grootste deel van zijn voeding over te gaan op goede kwaliteit pallets, en op 1 of 2 dgn van de week nog mossel of spiering te geven, goede kwaliteit pallet voer helpt ook de vissen aan een beter immuunsysteem.
Af en toe wat voogle doseren kan ook geen kwaad, pauwen zijn lomp en verwonden makkelijk..
 
Ik wen mijn vissen altijd 45 min en ik doe om de 10 min een beker aquariumwater toevoegen bij de nieuwe vis. Cichlidenpallets eten ze niet. Ze eten al vanaf 5 cm stukjes mossel en spiering en pakken ze nu wel heel maar verder niks wat niet lijkt op een vis, mossel of insect
 
Eten wel krekels en sprinkhanen
 
Miss het overwegen waard hem langzaam te laten wennen, miss mag je van de lfs wat verschillend voer meenemen om te proberen..

Mijne waren ook erg kieskeurig en als ze eenmaal aan de mossel en spiering dolas en krekels zitten word dat alleen maar erger.
Heb van alles geprobeerd en kwam uit bij hikari en vitalis merken, de cheapass merken en bulkverpakkingen lieten ze links liggen.. zijn wat dat betreft net katten alleen zonder het irritante gemauw..

Ze kunnen erg lang zonder eten, mijn zieke vrouwtjes pauw had ongeveer 5 weken niet gegeten en is er uiteindelijk weer helemaal bovenop gekomen.
 
Ik heb speciaal cichliden voer gekocht van oase, ze vinden het super lekker en eten goed
 
75FE4E20-4B52-46CE-B7E1-206B90FCC289.jpeg
 
Top, die moet ik zelf ook even onthouden! (y)
 
Ik wen mijn vissen altijd 45 min en ik doe om de 10 min een beker aquariumwater toevoegen bij de nieuwe vis. Cichlidenpallets eten ze niet. Ze eten al vanaf 5 cm stukjes mossel en spiering en pakken ze nu wel heel maar verder niks wat niet lijkt op een vis, mossel of insect

is niet helemaal wat ik bedoelde:

bij een bak met pauwogen kan je niet zomaar even een andere pauwoog bijplaatsen, dan krijg je gedrag zoals je in je 1e post beschrijft.. vechten waar menig vis het leven laat.
 

Terug
Bovenaan