Wat is er nieuw

wat is er mis met deze vis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Testkill
  • Startdatum Startdatum
T

Testkill

Guest
Hallo ik heb nu al een week ongeveer nieuwe vissen en sinds eergisteren zag ik dat 1 guppy zijn staart verdwenen is, de 'draden' van de staart zijn er wel nog en hij is nu in redelijke afzondering de meeste tijd (niet altijd en hij word ook niet aangevalen door anderen)hij beweegt niet echt veel de meeste tijd staat hij gewoon op 1 plek stabiel zonder naar boven of onder te gaan
wQvQQeG.jpg

Hoe groot is de bak, welke vissen zitten erin en hoeveel?
Wat zijn de waterwaardes?

20 (kleine) vissen 60l

waterwaardes : GH aan de rand, ietsje te hoog

Ms1xLJs.jpg

en ze zien er allemaal gelukkig uit ze zwemmen allemaal rond in groepjes.

Wel makkelijk, al jij de waarden zegt.

Denk dat er een vinnenbijter bij zit.

Ik heb een vraagje,
Ik heb een betta vis en die wordt dik en ziet er uit als een dennenappel en hij eet niet? Hij zit alleen in de bak maar staat wel een betta sluier naast in een andere bak.

Die heeft buik waterzucht. Pip en woopy
Maar je kunt beter een eigen topic aanmaken

Heb je toevallig sumatranen in de bak? Kan het zijn dat de betta het heeft gedaan?

MaestroCygni zei:
Heb je toevallig sumatranen in de bak?
Antwoord:
Pip en woopy zei:
Hij zit alleen in de bak maar staat wel een betta sluier naast in een andere bak.

Waar komt het eigenlijk vandaan, die vraag over sumatranen?

Hij zegt dat hij 20 kleine visjes in die 60l bak heeft. Daarom 🙂 (oh nu snap ik het, ik had het over die guppy, niet over de betta 🙂 ).

Ik heb een vraagje,
Ik heb een betta vis en die wordt dik en ziet er uit als een dennenappel en hij eet niet? Hij zit alleen in de bak maar staat wel een betta sluier naast in een andere bak.
Kan iemand mij helpen

Pip en woopy zei:
Ik heb een vraagje,
Kan iemand mij helpen
Ik heb al antwoord gegeven:
remcovoortman zei:
Die heeft buik waterzucht. Pip en woopy
Maar je kunt beter een eigen topic aanmaken

slecht nieuws 🙁
er is ondertussen een andere blauwe guppy dood (vond hem terug zonder vinnen)(ik weet niet waarom) hij drijfde s'ochtends toen ik wakker werd
mijn mannetjes black molly is ook dood (die heb ik nu al redelijk lang een jaar ofzo of meer) die lag omgekeerd op de bodem
er zal messchien een vis zijn die de andere aanvalt maar ik zou niet weten welke? ze zien er allemaal gelukkig uit en zwemmen rond (ik heb wel algeneters zouden die misschien de blauwe guppy's?...)

de guppy waarover ik het eerst over had leeft nog maar ziet er niet goed uit ... en beweegt niet veel
rGnWTEv.jpg

de andere guppies
YIaGAlj.jpg

Dit is nu al de derde topic die je opent omdat het niet goed gaat met je vissen.
Je hebt al van jan en alle man raad gehad, maar schijnbaar nog steeds niet opgevolgd of er ook maar iets aan gedaan.

Misschien moet je gewoon stoppen met vissen en gaan voetballen o.i.d. of misschien toch eens de raad van ervaren mensen opvolgen..........

lol bedankt 😛

(het is mijn eerste aquarium niet btw eingelijk 4 de het is gewoon de eerste keer dat ik zoveel verschillende vissen bij elkaar stak)

ik geef gewoon een update hoe het nu is met die gup ik vroeg je ook niet om te antwoorden

Als je geen antwoorden wilt moet je geen topic openen

Ik moet Zap eerlijk gezegd wel gelijk geven.
Je komt in dit topic met een vraag en dan kan je lopende het topic antwoorden en adviezen verwachten die betrekking hebben op je eerste vraag of het verloop van de situatie. Dan bestaat de kans dat je antwoorden en adviezen krijgt die je niet verwacht of eigenlijk niet wil horen.
Gezien je reacties in dit en je andere topics heb je zelf het idee dat je het allemaal wel weet. Maar geloof me, je doet er goed aan om wel iets goeds met de adviezen in al je topics te doen.

ik denk dat er een vinnenbijter bij zit ok ... ik antwoorde daar op dat ik niet zou weten welke vis dat zou kunnen doen
want het gebeurt altijd wanneer ik niet kijk

Testkill zei:
Hallo ik ben niet zeker of dit hier moet... sorry als het fout is.

Ik heb vandaag nieuwe vissen toegevoegd aan mijn aquarium en het aquarium opnieuw gedecoreerd. Er zitten 2 algeneters in dat aquarium ze hadden elk hun plek van de grote algeneter heb ik zijn 'huisje' veranderd en vervangen door een groter en beter 'huisje' maar nu valt de kleine algeneter de grote aan en de kleine heeft het huisje in beslag genomen, de kleine algeneter valt nu vaak de grote aan en de grote heeft nu gescheurde vinnen

het is nu een beetje gekalmeerd de kleine zuiger heeft nu dat 'huisje' genomen en de grote zit ergens anders maar zit vol met scheuren zal dat herstellen? of zal hij nu met zulke vinnen moeten leven (ze zijn niet kapot maar er zitten grote scheuren in)

Dit is je tekst uit je topic: Algeneter

Begrijp me goed. Ik ben er niet op uit om je steeds aan te vallen, maar........

Je hebt inmiddels al behoorlijk wat adviezen gekregen in je andere topic(s) en ik heb niet het idee dat je daar serieus wat mee doet.

Als je wilt dat ik je serieus neem zal je toch echt ook naar de adviezen moeten luisteren en er wat meedoen. Nu lijkt et alsof je opzoek bent naar een antwoord dat je bevalt. Maar helaas zo werkt het niet.

Doe er iets mee.......

Zap legt de vinger duidelijk op een zere plek.
Leuk is dat niet nee, dus je reacties zijn heel begrijpelijk.
Maar bedenk: velen van ons maakten het al mee, en willen anderen ervoor behoeden.
Dus probeer nu a.u.b. het wiel niet opnieuw uit te vinden, dat gaat je niet lukken namelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan