wat is er mis met mijn algeneter


V

Visfan735

Guest
mijn algeneter krijgt steeds meer zwarte vlekken. ik heb 2 dezelfde in mijn aquarium, met de andere is helemaal niks aan de hand. ik heb ze nog maar een week.

IMG_2421.JPG
 
Die is enorm uitgemergeld zeg,vrees dat deze vis het niet gaat redden maar hoe of wat durf ik niet te zeggen.
Heb je een foto van de andere vis?
 
Zag die zieke vis er eerst hetzelfde uit als die andere?
Sinds wanneer staat je bak en weet je de waterwaarden?
 
Deze vis had toen ik hem kreeg al een zwart streepje in zich aan de achterkant. De bak staat nu een week met de vissen er in. Daarvoor heb ik de bak 2 weken laten in draaien. Ik heb bij de winkel de waardes laten opmeten voordat ik er vissen in heb gedaan. We waardes weet ik zo niet.
 
2 weken indraaien is ook te kort.
Vissen zijn vaak nog wat zwak en hebben stress van de verhuizing naar je bak en als dan de waterwaarden niet in orde zijn kunnen ze ziek worden en zelfs doodgaan,vermoed dat dat precies het geval is hier.
Je waterwaarden kan je het beste gewoon zelf testen want in de winkel gebruiken ze vaak onnauwkeurige stripjes en roepen ze standaard dat het goed is en je gelijk vissen bij ze kan kopen voor in je bak.
 
Ja idd, en daarbij kan de nitriet piek nog komen.
Advies is om een nitriet druppeltest aan te schaffen, en nog geen vissen bij te plaatsen.
 
Ik ga zeker naar die tabletten kijken! kan ik de vis nu nog redden als ik courgette geeft. Dat hebben we toevallig nog in huis.
 
Je kunt een stuk blancheren.
DEnk niet dat 1 daar van zal eten.
Courgette gooi ik zonder te blancheren in de bak en werd vanaf het begin goed gegeten. Blancheren hoeft echt niet volgens mij, maar kwaad kan het ook niet. Wel opletten dat het sneller uit elkaar valt.
 
Ja, daarom gebruik ik het niet. Niet geblancheerrd is het hard.
Komkommer was 0, 49 euro, en Courgette 0, 89.

Dus gelijk 10 komkommer gekocht.
Nu ook gelijk weer 0, 89.

Nu een zak peen gekookt.
 
Ik wil ook waarschuwen voor de soort vis. Dit is een Gyrinocheilus aymonieri, chinese algen eter. Als jonkie eet deze algen, echter als deze groot wordt niet meer en wordt dit een felle agressieve vis. Hiernaast moet deze ook een deel dierlijke eiwitten krijgen, niet enkel alg..


Tevens is een bak van 150cm geen overbodige luxe gezien dit 'kleintje' 25cm kan worden...

Al met al raad ij je aan deze vis terug te brengen naar de LFS en te ruilen voor otocinclus affinis/vittatus die wel in een aquarium van 60cm kunnen leven

Voor meer info:
http://www.seriouslyfish.com/species/gyrinocheilus-aymonieri/
 
Weet niet waar je woont maar als je in de buurt woont kom dan bij mij wat voer voor ze halen. Heb genoeg in huis en kun je op je gemak bestellen
 

Terug
Bovenaan