Wat is er nieuw

Wat is er mis met mijn planten? :(

• Onderwerp starter Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum Startdatum
Ja dat weet ik niet Ronald want ik weet niet wat de reden is van het uitwerken of dat het gewoon op wordt genomen. Misschien reageert carbo en wordt de werking minder. Dat is me niet duidelijk en kan het ook niet terugvinden.
Misschien dat Marcel dit meekrijgt en daar iets over kan zeggen:S

Ja dat weet ik niet Ronald want ik weet niet wat de reden is van het uitwerken of dat het gewoon op wordt genomen. Misschien reageert carbo en wordt de werking minder. Dat is me niet duidelijk en kan het ook niet terugvinden.
Wat je er ook van vindt, als het 9 ml mag zijn (max. 18 ml) en het worden er 100 ml, zal er op wat voor manier dan ook schade ontstaan 😉

Njah.. daarnet meer als 60% gewisseld dus hopelijk is het al stevig geminderd. Maar dat de planten nog steeds verbranding tonen toont aan dat wat ronald zegt wel klopt. De schade is er.

Maar om ook nog wat goed nieuws te tonen, de stengels van de HC en MM zijn in orde en van de MM kleuren de verglaasde bladeren zelfs terug groen.

edit: blijkbaar had ik de naam altijd fout , ik bedoel met MM dus hemianthus micranthemoides 😛

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk daar is de uitleg al en dan zat ik vrij goed met mn opmerking over het afbreken/uitwerken van carbo. ik kon het alleen niet weer vinden jammer genoeg.
Thanks Marcel:thumbs:

Dat is goed nieuws, en als je nu weer draadalg ziet even je ogen dicht doen. Of een aantal Caridina japonica plaatsen.
grappig dat je het zegt , wat ik vandaag had meegemaakt was letterlijk mijn nachtmerrie van gisteren . Het klinkt veel grappiger dan het lijkt want ik vind het eigenlijk enorm kut.

Maar dus een update, de HM is weer mooi groen, de HC zijn er nieuwe bladjes, weliswaar een stuk minder als vroeger maar ze zijn er wel en er is ook nieuwe groei. Wat allemaal heel goed is. De SR heeft we nog wat afgezien maar die komt er wel weer bovenop. De ludwigia zelfde verhaal , en de alternanthera wat brandvlekken opgelopen maar dat is het ook.

Nu het slechte nieuws, dat los staat van de overdosering.

Dit weekend ben ik bij mijn vriendin blijven slapen. Ik dacht de bak 2 nachten alleen laten kan wel.
Ik droomde gisteren nacht dat ik terug kwam en de bak VOL alg zat.

3 keer raden hoe ik net thuis kwam.

Mijn bak was VOL algen, maar echt niet overdreven bruin van de algen. Ik overwoog 5 seconden om er gewoon de brui aan te geven maar ik geef niet zomaar op!!!
Wat er dus was gebeurt was dat ik de timer van mijn bak niet had op gezet... Jup, HEEEEEEEEL dom.
Het licht heeft 48 uur aan gestaan. Ik ben geschrokken hoe snel het is gegaan.

maar oke de planten zijn er bovenop gekomen waar ik blij voor ben. Als je met een positieve kijk door het leven gaat is het allemaal ook veel aangenamer en ik weet dat ik het probleem wel weet op te lossen.

Ai, dat komt er ook nog een keer bij. Bruine alg is zeker niet fijn komt veel handwerk aan te pas om alle alles weer op te kuisen in de bak. Daarna een flinke waterwissel en de filterwatten in de pomp even reinigen.

Ja allemaal het eerste wat ik doe morgen, ik wil mijn aquarium vooral weer toonbaar maken want het is gewoon deprimerend, maar ja..

upload_2018-2-26_1-30-17.png

Even een foto, resultaat van 48 uur licht moest iemand het zich ooit afvragen.

De bak ziet er nu al een stuk beter uit als gedacht.
Na wat opzoek werk zijn het "brown diatoms" denk ik? Ik weet de NL naam niet .

Ai, wat depri om dit te zien, zonde van al jouw inspanningen.
Meteen een mooi moment om alle technieken nog even goed te controleren.
Check:
Waterwaarden meten
Bak schoonmaken
Stroming nakijken
Dosering juiste hoeveelheid voeding
CO2 toedienen
Filterwatten reinigen

Artikel over bruine algen (Diatomen)

Ai, wat depri om dit te zien, zonde van al jouw inspanningen.
Meteen een mooi moment om alle technieken nog even goed te controleren.
Check:
Waterwaarden meten
Bak schoonmaken
Stroming nakijken
Dosering juiste hoeveelheid voeding
CO2 toedienen
Filterwatten reinigen

Artikel over bruine algen (Diatomen)

Jup, maar ik moet eerlijk zeggen dat al de ruiten proper waren en de meeste algen afgeheveld het er al beter uit zag.
Blijkbaar komt deze alg er door silicium en ik heb geen testkit daarvoor.

Maar binnen een half uurtje begin ik aan een grote reiniging.

Bedankt voor het artikel trouwens !

Ik ben nu wel 100% zeker dat het diatomen zijn aangezien het op de foto lijkt en de beschrijving matcht. Ik ga ze gewoon blijven verwijderen en het probeem zou moeten weg gaan volgens het artikel.

Wel grappig , ik heb 10 oto's van thuis meegenomen en die eten blijkbaar heel graag diatomen. Ze zitten er nu 12 uur in en ze zijn zooo enorm dik 😛.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan