Wat is er nieuw

Wat is er mis?

• Onderwerp starter Onderwerp starter fishenthiousiast13
  • Startdatum Startdatum
F

fishenthiousiast13

Guest
Garnalen van aquafizz binnengekregen, betaald voor de Painted fire red vuurgarnalen. Krijg ze binnen, geen 1 mooi rood. Zouden ze dan jong zijn? Formaat is best aardig namelijk.. Maar los van dat, ze zien er merkwaardig uit en er zijn nu al twee garnalen doodgegaan. Eentje zat net verstijfd en 0 reactie en de eerste ging de lucht in, zwom stuurloos en liet ziet zichzelf vallen. Op zn zij gestorven. Sowieso merkwaardige garnalen, eentje hieronder met een streep op zn rug.. en kleur ook raar, die daarachter is beter rood en sommige met n zwart vlekje naast de kop. Wat is dit zeg..

20201218_230117.jpg
20201217_232651.jpg
20201217_232631.jpg

Die laatste is trouwens ook dood.. groene ogen ofzo. Heel raar. Heb aquafizz gemailed met vragen en hun reactie was 'we hebben je geld teruggestort en we hopen je hierbij voldoende geinformeerd te hebben' Geen antwoord of ze ziek zijn en waarom zo slecht gekleurd..

Die streep op zijn rug is heel normaal, kun je op door selecteren, aquafizz is een winkel en geen kweker dus hoogstaande gradaties kun je niet verwachten naar mijn mening

Die streep op zijn rug is heel normaal, kun je op door selecteren, aquafizz is een winkel en geen kweker dus hoogstaande gradaties kun je niet verwachten naar mijn mening
Bizar gewoon.. ze hebben enorm veel soorten te koop en je betaalt er meer voor. Die met streep eruit halen bedoel je?

Hier adverteren ze mee en je krijgt gewoon enorn lage kwaliteit dat nooit zo eruit gaat zien. Kan ik net zo goed de goedkopere nemen
20201218_233122.jpg

Ik vind de foto meer een sakura en degene die je hebt gekregen echt vuurtjes. Die juist erg sterk zijn dus al met al erg vreemd! Bij vuurtjes zijn de mannetjes een stukje lichter. En hoe ouder het vrouwtje, hoe dekkender de rode kleur.
hopelijk maken ze niet je japonicas ziek!

Die garnalen zullen niet zo rood worden als op het laatste plaatje. Verder zien ze er niet raar uit, alleen de kleurdekking is niet volledig (tweede foto). Het zijn wel gewoon vuurgarnalen. Mannetjes zijn overigens altijd wat minder rood, zoals op de derde foto in je openingspost.

Die kleur verklaart niet waarom er een aantal dood zijn gegaan.

Misschien vragen naar de bekende weg, maar zijn de waterwaarden goed? Absoluut 0 nitriet en/of ammonia. Garnalen zijn wat gevoeliger dan vissen.

Hoe heb je ze over laten wennen?

De kwaliteit is niet top maar toch goed dat je zonder problemen je geld terug hebt.

Hier adverteren ze mee en je krijgt gewoon enorn lage kwaliteit dat nooit zo eruit gaat zien. Kan ik net zo goed de goedkopere nemen
Bekijk bijlage 314488
Er bestaat een wet waarin staat dat webshops moeten bieden wat ze adverteren, dus als ze deze foto advereteren moeten ze dat leveren, anders is het misleiding, https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/wat-kan-ik-doen

Bizar gewoon.. ze hebben enorm veel soorten te koop en je betaalt er meer voor. Die met streep eruit halen bedoel je?
Met doorselecteren bedoel ik dta je op de lange termijn als je er meer van hebt met zo'n streep je een aparte groep ermee kan opzetten

De kwaliteit is niet top maar toch goed dat je zonder problemen je geld terug hebt.
Ik lees ergens overheen denk ik 😅 of staan de waterwaarden in een andere post?

Ik lees ergens overheen denk ik 😅 of staan de waterwaarden in een andere post?
Ik snap je opmerking niet in combinatie met mijn post over de kwaliteit van de garnalen 😱

Ik snap je opmerking niet in combinatie met mijn post over de kwaliteit van de garnalen 😱
Oh sorry, ik las het verkeerd 😅

Maar je hebt gelijk dat het geen topkwaliteit garnalen zijn.

Haha, ik rammelde al even aan mn hoofd en dacht zitten er dan bij mij draadjes los :Dk :Dk 😉.

Ik koop daar nooit meer. Weet iemand waar ik enorm rode garnalen kan kopen? Painted red achtig of fire red achtig.
Screenshot_20201219-034248_Marktplaats.jpg

Yep! Marktplaats!

Op facebook zijn een aantal garnalengroepen actief waar goede kwekers zitten

Ik koop daar nooit meer.
Toch staat de zaak goed aangeschreven en ik heb zelf er ook wel gekocht en via skype hebben ze me altijd de garnalen eerst late zien zodat je ongeveer weet hoe ze er in het echt uitzien. Maar goed daar heb je nu niet veel meer aan natuurlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan