Misschien ook handig dat ik een magneetje koop, maar heb eigenlijk weinig zin om de plant eruit te halen. Er zitten ook al capsules in de bodem. Is 'ie al dood of kan het nog beter geworden?Hoelang draait deze bak en kan het zijn dat de planten nog naar de onderwatervorm toe moeten?
Magneetje? Voor je ramen schoonmaken? Asjeblieft niet zeg. Gaat poosje goed en daarna krijg je krassen. Gewoon een zachte sponsje van Xenos, Aldi of een andere grootgrutter of een dot filterwatten gebruiken.Misschien ook handig dat ik een magneetje koop, maar heb eigenlijk weinig zin om de plant eruit te halen. Er zitten ook al capsules in de bodem. Is 'ie al dood of kan het nog beter geworden?
Kan ook, liggen toch al in huis. Echter vraag ik me af of ik dit om de 3d moet gaan doen of dat dit tijdelijk isMagneetje? Voor je ramen schoonmaken? Asjeblieft niet zeg. Gaat poosje goed en daarna krijg je krassen. Gewoon een zachte sponsje van Xenos, Aldi of een andere grootgrutter of een dot filterwatten gebruiken.
Ah oké, bedankt voor de tip. Echter weet ik nu niet wat ik met de Crypto moet doen. Gewoon de aanslag op de ramen en het zand weghalen en de plant lekker laten staan? Ik heb eventueel ook nog een vloeistof met voeding als dat nodig is.Let er op dat je Echinodorus, de grote plant, veel (bodem-)voeding wil. Een Cryptocoryne houd niet zo van veranderingen wat maakt dat ze soms volledig "verslijmen" maar daarna wel weer opgroeien.
Je planten in je bak zijn Moerasplanten. Zij kunnen ook deels voedsel opnemen via de bladeren, dus via de waterkolom, maar nemen dus ook bemesting via de wortels op. (Bodemvoeding dus) De Crytocoryne moet je gewoon laten staan. Wanneer de bladeren te erg verslijmt zijn of gaan rotten kan je ze verwijderen. Maar zoals ik al eerder zei; een Cryptocoryne heeft een hekel aan veranderingen dus zou je gaan verplanten begint alles weer van voren af aan. Niet doen dus.Ah oké, bedankt voor de tip. Echter weet ik nu niet wat ik met de Crypto moet doen. Gewoon de aanslag op de ramen en het zand weghalen en de plant lekker laten staan? Ik heb eventueel ook nog een vloeistof met voeding als dat nodig is.
Naja, hij had het beter dan eerst. Bij de dierenzaak stonden ze bij de vissen in een 40 bij 40 bakje.De echinodorus heb je maar zo in het hoekje geduwd, die heeft weinig ruimte om uit te groeien (heeft ie zowizo al niet in je bakje)
Wat betreft de slijmalg zou ik je sterk aanraden om er af te blijven. Hoe meer je er aan zit te poetsen, hoe meer er zal komen en hoe langer ze gaan blijven komen.
Laat ze enkele weken/maanden gerust en ze verdwijnen vanzelf.
Daar staat hij hooguit enkele dagen (als het een beetje winkel is)Naja, hij had het beter dan eerst. Bij de dierenzaak stonden ze bij de vissen in een 40 bij 40 bakje.
Als jij het zegt, ik ga 'm niet verplaatsen in ieder geval. Tot nu toe doet 'ie het prima dus we zien wel hoe het loopt.Daar staat hij hooguit enkele dagen (als het een beetje winkel is)
De situatie in een winkel van zowel vissen als planten (en al de rest) is zelden representatief voor hoe het moet.
Leuk om te horen!Ga ik zeker doen, bedankt voor de tips allemaal, ik waardeer het enorm! 🙂
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.