wat kan er bij guppen??


G

guppen&paarden

Guest
ik heb een bak van: lengte 40
diepte 20
breedte 20


nu heb ik in koudwater 7 guppen + zeven baby"s. de baby"s zitten in een kweekbakje, zonder de moeder. de mannetjes en de vrouwtjes zijn ook gescheiden met een wantje midden in mijn aquarium. maar ik heb 3 vrouwtjes en 4 mannetjes, (en de baby"s) maar de vrouwtjes zwemmen in een stuk van 17 bij 20 bij 20, en de mannetjes 21 bij 20 bij 20. de vrouwtjes hebben nog minder ruimte doordat er een kweekbakje in hangt. ik denk zelf dat ze dan te weinig ruimte hebben met dat kweekbakje erbij.

weet nog niet hoe je plaatjes bijvoegt, help?? :help:
 
Jou aquarium is te klein voor Guppen. De minimale bakmaat bedraagt 60cm en die ruimte hebben ze ook gewoon nodig. Broedbakjes zijn dierenbeul bakjes. Ze bezorgen het Moeder dier onwijs veel stress en het water is niet stroment in zo'n bakje. Met drijfplantjes blijven er ook zat jongen over.

Ze scheiden en de mannen hun natuurlijke gedrag ontnemen is ook verre van wenselijk.
 
is eigenlijk te klein voor vis

en dat kweekbakje is ook niet zo goed eigenlijk

zeer beperkte hoeveelheid water dat snel vervuilt

ook hebben de visjes heel weinig plaats om te groeien

beter doet je ze gwn bij in je bak
als er wat schuilplaatsen zijn ( planten , hout)
overleven de sterkste en slimste
anders zit je binnenkort met een paar 100 guppen waar je niet vanaf geraakt
 
en haal in ieder geval die scheidingswand er snel uit, zo kunnen de vissen helemaal niet zwemmen..... gauw op zoek naar een grotere bak. Of de guppen weg en er een leuke garnalenbak van maken.

Oh ja trouwens welkom op het forum, zul je veel van leren. :)
 
Kijk die komt er wel, goed bezig succes en eh die fouten hebben we allemaal gemaakt de 1 met 10 jaar oud de ander op zinn 40 e :)
 

Terug
Bovenaan