Wat kan hiermee.


LeentjeVis

Well-known member
Lid geworden
3 december 2019
Berichten
63
Leeftijd
44
Hoi hoi iedereen,
Ik kan een hele rare(mooie) aquarium krijgen.
Maar omdat ik niet weet wat ik ermee kan wil ik eerst advies hebben wat ik er mee kan.
De maten 32h x 189 cm lang x 8 diep.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-04-09-14-49-54-605_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_2022-04-09-14-49-54-605_com.facebook.katana.jpg
    84.8 KB · Weergaven: 154
Oh wow, die afmetingen zie je niet vaak.
Ik vind het wel een erg interessant en uitdagend formaat.
De 8 cm diepte maakt het erg lastig om diepgang te creëren, ook vallen veel planten, met brede bladeren, af. Ik moet meteen denken aan het creatief gebruiken van hout, stenen in combinatie met grasachtige planten, zoals de Vallisneria bijv.
 
Hoi hoi iedereen,
Ik kan een hele rare(mooie) aquarium krijgen.
Maar omdat ik niet weet wat ik ermee kan wil ik eerst advies hebben wat ik er mee kan.
De maten 32h x 189 cm lang x 8 diep.
Hoeveel liter is dit dan?
 
Vraag me af of je voldoende wateroppervlakte hebben om een goed werkend biotoop te kunnen creëren.
 
Oh wow, die afmetingen zie je niet vaak.
Ik vind het wel een erg interessant en uitdagend formaat.
De 8 cm diepte maakt het erg lastig om diepgang te creëren, ook vallen veel planten, met brede bladeren, af. Ik moet meteen denken aan het creatief gebruiken van hout, stenen in combinatie met grasachtige planten, zoals de Vallisneria bijv.
Het wordt inderdaad een uitdaging maar gaat ooit wel goed komen eerst zien wat er mee kan. Ivm een visje of me man zelf die dacht aan een jagertje erin maar ja welke ook qua voor maat.
Me zoom dacht aan endler gup.
Ik dacht zelf aan garnalen en een leuk visje. Beetje een vele kleur.☺️
Vraag me af of je voldoende wateroppervlakte hebben om een goed werkend biotoop te kunnen creëren.
Daar gaan we achterkomen er moest wel een binnen pomp in.
 
Vraag me af of je voldoende wateroppervlakte hebben om een goed werkend biotoop te kunnen creëren.
Oppervlakte is ongeveer gelijk aan een 30 x 50 aquarium. Maar omdat de diepte zo beperkt is denk ik dat de maximale maat voor vissen niet meer dan 3 à 4 cm kan zijn i.v.m. bewegingsruimte.
Maar ik kan me best een schooltje muskiet rasbora's en flink wat vuurgarnalen of zo voorstellen.
 
Oppervlakte is ongeveer gelijk aan een 30 x 50 aquarium. Maar omdat de diepte zo beperkt is denk ik dat de maximale maat voor vissen niet meer dan 3 à 4 cm kan zijn i.v.m. bewegingsruimte.
Maar ik kan me best een schooltje muskiet rasbora's en flink wat vuurgarnalen of zo voorstellen.
Daar zat ik ook al aan te denken.
Zo als klein killvisje of als het mogelijk is ramirezi maar die weet ik niet zeker hoe groot die kunnen worden.
 
Daar zat ik ook al aan te denken.
Zo als klein killvisje of als het mogelijk is ramirezi maar die weet ik niet zeker hoe groot die kunnen worden.
Ramirezi durf ik niet in te schatten. Ik denk dat de lengte van 189 cm hier wel in het voordeel werkt en je hierdoor veel verstop plaatsen en afscheidingen kan creëren.
Ik neig dus naar ja. Maar ik wacht liever op bevestiging van iemand die meer ervaring heeft met dwerg cichliden.
 
Ramirezi durf ik niet in te schatten. Ik denk dat de lengte van 189 cm hier wel in het voordeel werkt en je hierdoor veel verstop plaatsen en afscheidingen kan creëren.
Ik neig dus naar ja. Maar ik wacht liever op bevestiging van iemand die meer ervaring heeft met dwerg cichliden.
Gelukkig duurt het nog even kan me goed gaan oriënteren en laten adviseren. Maar ook maar even kijken wat de mannen willen. ☺️
Het wordt dan de 5 de aquarium die er komt. Ik zei na 2 stop maar ja 😂 onder tussen er al 4 hebben zo'n verslavende hobby.
 
Apart ding! Waar heeft de huidige/vorige eigenaar hem voor gebruikt? 🙃

Persoonlijk zou ik het gehouden hebben bij garnalen en slakken. Die 8 cm diepte (netto hoop ik dan) lijkt me voor geen enkele vis echt een topsituatie.

Is natuurlijk eigen invulling/voorkeur hè, ik zeg ook weer niet dat je slecht bezig bent als je hier een micro-soortje in zou plaatsen. :) Het voelt alleen wat gekunsteld zo, ze brengen hun leven door in een soort spleet, een watergoot.
 
Apart ding! Waar heeft de huidige/vorige eigenaar hem voor gebruikt? 🙃

Persoonlijk zou ik het gehouden hebben bij garnalen en slakken. Die 8 cm diepte (netto hoop ik dan) lijkt me voor geen enkele vis echt een topsituatie.

Is natuurlijk eigen invulling/voorkeur hè, ik zeg ook weer niet dat je slecht bezig bent als je hier een micro-soortje in zou plaatsen. :) Het voelt alleen wat gekunsteld zo, ze brengen hun leven door in een soort spleet, een watergoot.
De vorige eigenaar heeft er neon tetra er in gedaan maar die heb ik zat
 
Zo een bak zag ik eennkeer van een tuincentrum is een soort van ophang bak geloof ik. Soort van schilderij idee
 
Zo een bak zag ik eennkeer van een tuincentrum is een soort van ophang bak geloof ik. Soort van schilderij idee
Dat klopt het is wel het idee een schilderij er van te maken☺️
 
Update.
Helaas was de schilderij (omlijsting kapot heel dicht en was gescheurd.) Nu op zoek naar een idee om lijst te maken. Deze kan niet al te zwaar worden.
Was was het aquarium erg vies en zat vol met verf en lijm (zwarte ) resten .
 
Leuke bak voor stekelbaarsjes. Die zitten in de polder ook in zulke greppels. Grenbidee hoe veel je er in zou kunnen houden, daarentegen.
 
Leuke bak voor stekelbaarsjes. Die zitten in de polder ook in zulke greppels. Grenbidee hoe veel je er in zou kunnen houden, daarentegen.
precies 0. veel te groot en te territoriaal in het broedseizoen.


8 cm breed is een gimmick geen aquarium.
Het bodemoppervlak is klein, het aantal liters is klein. Vissen kunnen zich niet terugtrekken achterin het aquarium tussen planten en decor etc.
ook is onderhoud en dus het schoonhouden van de bak enorm onpraktisch. Al met al geen geschikte behuizing voor dieren.

Maak er een leuk paludarium van voor mosjes, miniatuur orchideetjes en andere klein blijvende plantjes. Ga je meer plezier van hebben.
 
Ik ben het eigenlijk wel eens met bovenstaande. 8 cm is echt helemaal niks. Kan me niet voorstellen dat daar succesvol neon tetras in gehouden zijn zonder dat ze allemaal met een kromming in hun wervels gegroeid zijn 🤭
 
precies 0. veel te groot en te territoriaal in het broedseizoen.


8 cm breed is een gimmick geen aquarium.
Het bodemoppervlak is klein, het aantal liters is klein. Vissen kunnen zich niet terugtrekken achterin het aquarium tussen planten en decor etc.
ook is onderhoud en dus het schoonhouden van de bak enorm onpraktisch. Al met al geen geschikte behuizing voor dieren.

Maak er een leuk paludarium van voor mosjes, miniatuur orchideetjes en andere klein blijvende plantjes. Ga je meer plezier van hebben.

Ik las 8cm diep als zijnde de hoogte, nadat ik al een hoogte had gelezen. Oeps.
Helemaal gelijk.
 
De 8 cm zal waarschijnlijk de buitenmaat zijn van het aquarium.
Trek daar de glasdikte af en dan kom je waarschijnlijk aan 6.2 cm binnenruimte.
Niet geschikt om vissen in te houden.
Met zo'n bakken kan je eigenlijk niets doen.
 
De 8 cm zal waarschijnlijk de buitenmaat zijn van het aquarium.
Trek daar de glasdikte af en dan kom je waarschijnlijk aan 6.2 cm binnenruimte.
Niet geschikt om vissen in te houden.
Met zo'n bakken kan je eigenlijk niets doen.
De bak aan de binnen kant 176 cm lang en 8 cm diep en 32 cm hoog.
Buiten kant 178 cm lang 9 cm diep.
Verder je kan inderdaad weinig maar er zijn mogelijkheden.
In ieder geval is het een leuk experiment.
Alleen erg rot om alles goed er in te krijgen.
😉 Fijn paasweekend.
 
Hoi hoi iedereen,
Ik kan een hele rare(mooie) aquarium krijgen.
Maar omdat ik niet weet wat ik ermee kan wil ik eerst advies hebben wat ik er mee kan.
De maten 32h x 189 cm lang x 8 diep.
Ondertussen draait de bak al even met gebruikte filter en aquarium water uit de andere bakken. Tot op heden testen waarde zijn nog steeds goed.
We zijn er over uit we gaan kleine killivisjes erin. En misschien nog een kleine Cory. Max 2 maar dat is niet zeker
 
Ga je die cory geen plezier mee doen met max 2, cory's zijn echte familievisjes die zich diepongelukkig voelen als je ze met te weinig houdt
 
Ga je die cory geen plezier mee doen met max 2, cory's zijn echte familievisjes die zich diepongelukkig voelen als je ze met te weinig houdt
Dank je wel voor je antwoord
Ik zou dan niet weten wat er dan nog bij kan ivm de bodem schoon te houden.
Garnalen lijken niet echt geschikt ivm killivisjes (Zanzibar)
 

Terug
Bovenaan