Wat is er nieuw

Wat kan ik nog er bij doen Labidochromis Caeruleus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Carmenpd
  • Startdatum Startdatum
C

Carmenpd

Guest
Ik ga morgen een aquarium ophalen van 80 x 50 x 40 hier wil ik graag Labidochromis Caeruleus in houden in een harem met 1 man en 2 of 3 vrouwtjes.

Het wordt voornamelijk een bak met stenen en wil niet dat hij over bevolkt word dus niet teveel vissen.

Zou ik bij de Labidochromis Caeruleus nog bij vissen kunnen toevoegen of beter van niet?

Of als iemand nog andere idee�n heeft voor cichliden in een 80 cm bak waar voornamelijk stenen in.

Ik wil wel wat planten stuk of 2 toevoegen als dit kan een anubias of vallisneria of zo.

Ben heel benieuwd naar jullie mening ben er heel lang uit geweest heb jaren geleden een grote bak met discussen gehad, maar helaas na een scheiding minder ruimte voor zo'n grote bak, maar ik ben geen guppy, platy's type. Wil het liefst gewoon een mooie ruim ogende bak, met weinig poespas.

Zoiets als dit bijvoorbeeld als inrichting foto van google

cichliden%20bak_zpslhckt2gd.jpg
[/url][/img]

Ik ga morgen een aquarium ophalen van 80 x 50 x 40 hier wil ik graag Labidochromis Caeruleus in houden in een harem met 1 man en 2 of 3 vrouwtjes

Op deze vraag zou ik "nee" antwoorden...vind dit te krap qua afmetingen voor deze soort.

Ik heb ze ook gehad in een 80cm en zag ze eigenlijk nooit. Altijd zaten ze tussen de stenen verscholen. Denk dat ze te klein hebben gezeten zoals Peter al aangeeft.
In een 80cm kun je ook denken aan slakkenhuiscichliden.

Oke bedankt dit gaat hem dan idd niet worden/ slakkenhuis cichliden vind ik qua kleur niet zo mooi en die hebben toch ook slakkenhuizen nodig in de bak?

En de Apistogramma cacatuoides is die geschikt voor een 80 cm aquarium 1 man 2 vrouwtjes

Zou daar nog een scholen vis bij passen en zo ja welke vind de neon tetra, roodneuszalmpjes, kardinaal en de Boraras brigittae erg mooi.

Nou ik ben er uit, planten zijn besteld hout ligt in een bak water. Nieuwe pomp gekocht (externe).

Mijn bestand gaat worden:

6 Corydoras (zaten 4 in de bak koop er 2 bij)
12 kardinaaltetra's
4 betta splendens 1 man 3 vrouw Halfmoon male red dragon / halfmoon female cambodian red
1 ancistrus (zaten er 5 in mijn bak 4 weg gedaan 1 gehouden)

Denk dat dit mooi is moet niet meer bij.

4 betta splendish???? bij kardinalen?

Betta's wensen veel (drijf)planten en geen stroming.

Ik heb met iemand overlegd die veel betta kweekt en die stelde me zelf voor om kardinalen te nemen

kardinaal en betta's zal ik niet doen.

of de betta gaat achter de kardinaal aan
of de kardinaal gaan de betta pesten en in zijn sluier bijten. (12 tegen 1 )

(dit is 1 van de redenen waarom mijn betta alleen in een nano cube zit)

Laetacara zei:
kardinaal en betta's zal ik niet doen.

of de betta gaat achter de kardinaal aan
of de kardinaal gaan de betta pesten en in zijn sluier bijten. (12 tegen 1 )
Absoluut geen zekerheid dat ��n van die twee gebeurt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan