Wat is er nieuw

Wat mis ik (of wat heb ik teveel)?

14,4W per meter dus 7,2W voor mijn 50cm.

Daar ging ook vanuit, de meeste stripjes zijn 5050 en 60 led's per meter.

Twee dagen met meer licht nu. En ook de laatste restjes NO3 en PO4 zijn nu opgebruikt. Oeps. Toch maar bijmesten dus. Maar het goede nieuws is: het principe werkt ook in mijn bak😀

Afwachten hoe het de komende tijd gaat en zoals je al bemerkt wel de voeding op peil houden.

In een eerdere reactie kreeg ik het advies om de NO3 naar 10 en de PO4 naar 1 te brengen. Ik las op een garnalensite dat een PO4 van max 0.5 werd aangeraden, terwijl NO3 rustig naar de 20 mocht. Maar dat lijkt me een hele gekke verhouding.
Ik heb vuurgarnalen, wat raden jullie aan?

Hier heb ik mini Japonica's en dat gaat goed met 20/2

Vuurgarnalen kunnen wel wat hebben hoor dus die geven niet zo snel problemen. Vaak zijn het ook de zware metalen waar ze niet goed tegen kunnen.

M’n licht is nu dus (een beetje) verhoogd, ik blijf Profito gebruiken voor m’n micro’s, ik ga al metende NO3 en PO4 rustig ophogen... wat is dan het volgende tekort waar ik tegenaan ga lopen? Of ben ik buiten CO2 dan wel zo’n beetje klaar?

Of ben ik buiten CO2 dan wel zo’n beetje klaar?
Ja in principe wel, soms wordt er nog extra Kalium toegevoegd, maar als je KNO3 poeder gebruikt zit daar ook al Kalium in, en dat is vaak al voldoende.

M’n licht is nu dus (een beetje) verhoogd, ik blijf Profito gebruiken voor m’n micro’s, ik ga al metende NO3 en PO4 rustig ophogen... wat is dan het volgende tekort waar ik tegenaan ga lopen? Of ben ik buiten CO2 dan wel zo’n beetje klaar?
Doe het vooral rustig aan met dat ophogen. Je planten, een beetje afhankelijk van de soort, reageren soms pas na weken. Algen daarentegen reageren heel snel zodat mogelijk de gedachte is dat er iets fout gaat. Het advies blijft dan ook; één stap tegelijk, eerst kijken wat de planten reactie is dan pas de volgende stap!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan