Wat moet ik doen met mijn bodem?


Hallo Forum leden

Ik ben een echte beginner en ik maak denk ik meteen een grote fout, heb in de speciaalzaak voedingsbodem van Florapol gehaald om mijn planten, die ik wilde plaatsen,een goede bodem te geven. Je haalt de achterkant wat naar voren van je aquarium en dan voeg je de voedingsbodem toe, daarna je grind weer terug naar de achterzijde schuiven. Dit zijn de woorden van een verkoper met 30 jaar ervaring. Ik vol moed aan de gang met de bodem, wat ik dus niet wist , en mij ook niet is verteld, het aquarium moet helemaal LEEG zijn voordat je de bodem toevoegd. Ja en dat heb ik dus nou net niet gedaan, ��n grote stofwolk in mijn aquarium en mijn vraag is nu of ik dit nu wel weer goed kan krijgen. Jullie zullen me wel een grote oen vinden en ik kan natuurlijk verwachten dat iedereen gaat zeggen dat ik de gebruiksaanwijzing had moeten doorlezen,helaas was ik te enthousiast en ging ik alleen op de woorden van de verkoper af. Ik zie dus niks meer in mijn bak, wie heeft een mogelijke oplossing?
 
Het filter gaat waarschijnlijk een hoop filtreren voor je. Wacht het af tot het een beetje 'zakt' en het tot rust komt. Waarschijnlijk wordt het water minder troebel.
 
Jeetje dat is idd niet zo handig highveen,je filter zal idd het water wel weer helder krijgen normaal gesproken maar is misschien ff beter om zelf een topic aan te maken met dit verhaal en eventuele verdere vragen van je.
 
En het water aftappen.
En Heel rustig weer vullen.
Doekje om de slang,dat er geen stroming is.
 
Ziet er al wel een stuk mooier uit dan met de lichte bodembedekker.
Nu weet ik zeker dat ik ook van licht naar donker switch !
 

Terug
Bovenaan