Wat is er nieuw

wat te doen met 1 ramirezi?

• Onderwerp starter Onderwerp starter doejfa
  • Startdatum Startdatum
D

doejfa

Guest
Ik ben nieuw op dit forum als vragensteller En dat komt omdat ik nu met een probleem zit.Ik heb een maand lang een koppetje ramirezi electric blue gehad,. Eergisteren overleed het mannetje na 8 dagen niet eten. Het vrouwtje is alive and kicking.Nu begrijp ik inmiddels dat speciaal deze blauwe ramirezi uiterst gevoelig zijn en niet lang te houden zijn.Ik durf dus niet een nieuwe electric blue man erbij te nemen. VRAAG: slaat het ergens op om een ramirezi man te nemen die niet electric blue is, maar ietsje sterker? Of is het mogelijk het vrouwtje alleen te houden in de bak met guppies, mollies, sterbais en dolfois? (pH 6.8; Kh ca 2; Gh ca 6)

Ik heb een maand lang een koppetje ramirezi electric blue gehad,. Eergisteren overleed het mannetje na 8 dagen niet eten. Het vrouwtje is alive and kicking.Nu begrijp ik inmiddels dat speciaal deze blauwe ramirezi uiterst gevoelig zijn en niet lang te houden zijn.Ik durf dus niet een nieuwe electric blue man erbij te nemen. VRAAG: slaat het ergens op om een ramirezi man te nemen die niet electric blue is, maar ietsje sterker? Of is het mogelijk het vrouwtje alleen te houden in de bak met guppies, mollies, sterbais en adolfois? (180 literbak, pH 6.9; Kh ca 2; Gh ca 6)

Ook de normale vorm ramirezi is een lastig te houden visje. Je beste optie is waarschijnlijk om het maar even zo te laten, anders blijf je bezig.

Alle Ramirezi's zijn erg gevoelige vissen en de kwaliteit die je in de winkel koopt is vaak slecht, uitzonderingen daar gelaten. Vaak gaan ze al snel dood na aanschaf. Het is een mooie vis maar niet gemakkelijk om te houden. Ze hebben namelijk zacht zuur water nodig en vaak is kraanwater dat niet.
Ik zie dat jouw water een PH heeft van 6,8 en een Kh van 2, dat zou moeten kunnen voor Ramirezi's.

Hobbygroet,
Jos Hut

Welkom hier!

Beste Doejfa,
Ik heb je 2 topics even samengevoegd omdat het eenzelfde vraag betreft in beide topics. Het is voor een ieder overzichtelijker om een vraag in 1 topic te stellen 😉.

Dank je. Dat is inderdaad ook mijn vrees.

Jammer voor het vrouwtje dat nu dus waarschijnlijk alleen blijft.
Mijn pH is overigens ook wel eens 7.5. Hangt onder meer af van de test die ik gebruik en ik denk ook van het moment van de dag. Ik probeer nu met beuken- en eikenbladeren (dank aan jullie topic hierover!!!) de pH standaard vlak onder 7 te krijgen en te houden.

Bedankt voor de antwoorden. Het is in lijn met mijn eigen gevoel: een gebed zonder eind.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan