Wat te doen met maanvis?


L

lenobel

Guest
Hay allemaal,

Graag jullie advies. Een klein jaartje terug heb ik van iemand een bak overgenomen. Naar mijn idee de Juwel vison 260 (1.20 breed), inclusief vissenbestand. Volgens mij zijn het vissen die niet allemaal even goed bij elkaar passen, maar ja ze zaten er al in. Nu zat er ook een koppel maanvissen in. Ik vermoed dat onlangs het vrouwtje is overleden. Tenminste ik ga ervan uit dat dat een vrouwtje was. De man zit dus nu alleen in de bak. Wat is wijsheid, nieuwe vissen erbij zoeken of de man herplaatsen?

Groetjes
 
Misschien eest even een overzicht van de bak en een foto van elk soort dieren en hun aantal, dan kunnen we beter advies geven.
 

Bijlagen

  • 20190618_183721.jpg
    20190618_183721.jpg
    88.9 KB · Weergaven: 111
Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje een slechte foto. Er zit nu Esha2000 in, dus het water is niet top. Die pleco links op de foto is er niet meer. Volgens mij staan de meeste soorten vis er wel op. Ik wil de bak weer opnieuw in gaan richten en 'verversen' qua oa. planten.

Wat erin zit:

1x sterbai
3x streepbotia
1x maanvis
1x een nog kleine pleco volgens mij
3x regenboog
3x kardinaaltetra
1x labeo
4 x roodneuszalmpjes
6 x tetra robustulus
2 x konings tetra
8 x kegelvlekjes
1x vuurtetra
6/7 x plaatjes o.a. kleintjes
1 of 2 corydoras
1 x prachtvin algeneter
2 x Torpedobarbeel
1 x kersenbuik
1x vijfstreepbarbeel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zou ik eens goed opschonen en van de vissen welke je echt graag wilt houden mooie groepjes maken.
Het plantje in het midden zal het veel beter doen als je deze uit het korfje haalt en met de schone wortels in de bodem steekt, daarbij ook wat bodem voeding.
 
Dan zou ik eens goed opschonen en van de vissen welke je echt graag wilt houden mooie groepjes maken.
Het plantje in het midden zal het veel beter doen als je deze uit het korfje haalt en met de schone wortels in de bodem steekt, daarbij ook wat bodem voeding.

Ja dat is ook mijn idee. Van dat plantje weet ik. Hehe. Bodemvoeding zit er al in.
Maar qua maanvis, wat is dan verstandig?
 
Maanvissen kunnen het best in een groep van 5 a 6 stuks zitten willen ze het naar hun zin hebben, daar is je bak maar krap groot genoeg voor, dus zou ik die eruit halen en een ander huisje voor zoeken met soortgenoten.
 

Terug
Bovenaan