Wat is er nieuw

Wat te doen met plantjes voor Garnalen aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter renniehahahahaha
  • Startdatum Startdatum
R

renniehahahahaha

Guest
Hoi,

Ik heb zojuist wat plantjes gekocht voor mijn Garnalen aquarium waar op dit moment zo�n 15 jonge Crystal red garnalen leven 😀 .
Het gaat om de volgende plantensoorten

3x Limnophila sessiliflora
1x Lysimachia nummularia aurea

Ik laat ze nu even weken voordat ik ze in het aquarium plaats. Maar hoelang moet ik ze laten weken? een dag, of een week? of is dit niet eens nodig?

Ik vraag dit omdat ik op internet tegenstrijdige verhalen lees over welke planten wel en niet in een garnalen bakje geplaats kunnen worden.

Mocht iemand me hiermee kunnen helpen, dan heel graag! :daisy:

MVG
Rennie

Ik zou voor alle zekerheid planten een dag of 4-5 in een emmer laten weken en dagelijks het water verversen.

jessicapilon zei:
Ik zou voor alle zekerheid planten een dag of 4-5 in een emmer laten weken en dagelijks het water verversen.

Dankje🙂

Vooral bij de gevoelige garnalen neem ik nooit risico met planten. Liever een paar keer het doen terwijl het wellicht niet zou hebben gehoeven, dan dat je opeens alle garnalen ziet omvallen.

jessicapilon zei:
Vooral bij de gevoelige garnalen neem ik nooit risico met planten. Liever een paar keer het doen terwijl het wellicht niet zou hebben gehoeven, dan dat je opeens alle garnalen ziet omvallen.

Precies, daarom dat ik het nu ook heb gevraagd.

Nog ff een vraagje: mijn crystal reds zijn geboren en opgegroeid op een normale bodem bij de vorige eigenaar. Nu zitten ze ook op een gewone bodem. Is het dan nog noodzakelijk om er een ph - verlagende bodem op te doen of zijn er ook andere manieren om de pH te verlagen? Of is dit niet nodig aangezien ze het niet gewend zijn?

Mvg
Rennie 🙂

Is dan in principe niet nodig..
Wel even aanzien, als blijkt dat ze toch niet voortplanten, of veelal het jongbroed niet langer dan een paar weken overleeft (ofwel de populatie afneemt) dan kun je altijd nog je ph gaan verlagen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan